• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nytt år 2012.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Ja nu skulle man ju festa och fira in det nya året. Men jag undrar om jag är ensam om att känna svårmod inför nytt år. Det känns som om jag inte orkar ett helt år till. Jag har ju mina sjukdomar som tynger mej men det vet inte min omgivning det håller jag för mej själv. Mina diagnoser är hjärt problem op.2004, nu mest kärlkramp, diskbrock samt den senaste fibromyalgi. Då känns det så tungt att fira att ett helt långt nytt år ligger framför mej.
Men jag vet att om några månader känns allt bättre och jag kämpar vidare mot belöningen som är att ge oss ut med husbilen då släpper alla krav och måsten. Vi njuter av friheten och att träffa gamla och nya bekantskaper. Hoppas på att få träffa många av er HBK:are.
MVH Gunilla
PS hoppas ni inte tycker att jag gör fel som lättar på trycket här. Därför valde jag "damernas" för att se om jag är ensam om att känna så här inför nyår " DS
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Nytt år 2012.

Visst känns det tungt när man tittar ut , regnet slår hårt på fönstret i den kraftiga blåsten termometern visar 1,5 grader plus , och flera månader långt bort ligger kanske utflykter med husbilen.
Men det är nu vi ska planera den kommande säsongens nya spännande resor , Jag börjar min/vår sommar resa redan nu , detta med att först bestämma region för resan , och bara detta är en svår beslutsamhets prosess
, när väl detta är gjort följer planeringen , allt detta med färdvägar , sevärdheter , ställplatser, eventuella biljetter, införskaffandet av lokal information om tilltänkta sevärda platser , lokala trafik föreskrifter mm här kommer då denna utsökta tingest som kallas dator in i bilden , med dagens teknik kan man få fram det mesta man behöver för att göra en bra resplanerig. Jag är inget " snille " på dator men klarar den uppgiften någorlunda. För ett par år sedan reste jag och min fru till Island med egen bil , vi var där i två veckor , den resan blev en riktig höjdare , hela resan in i minsta detalj var planerad i förväg , med datorns hjälp,
Naturligtvis går det att planera resan utan dator , det är bara lite mer omständigt , MEN är man 72 år som jag är så har man gott om tid- hoppas jag- Så upp med humöret Gunilla , börja planera, det gamla talesättet som lyder " halva nöjet är planeringen " stämmer väl in här
Dröm Gunilla om den där härliga udden ut i sjön du fricampar du har hittat den " perfekta " platsen , kvällen är varm , inte en mygga hörs ,inte ens på avstånd
Visst känns det bättre , du hör inte regnet slå på fönsterrutan längre , du har det skönt i solnedgången.
Hälsningar : Nomaden Lasse. :snow-icon:
 
Senast redigerad av en moderator:
H

hianders

Guest
Sv: Nytt år 2012.

Så tråkigt att höra att du får kämpa så varje år den här tiden! Försök att tänka på att det blir ljusare snart och att det "bara" är 3 månader (eller ca 12 veckor) innan det det blir riktigt ljust och fint ute och som föregående skrev, börja planera för resorna med hb. Det kanske är lättare sagt än gjort om man inte mår bra.

Jag har nyss suttit och fört över uppgifter från 2011 års kalender till 2012!! Man får många tankar vad som förevarit under ett helt år och det är väl tur att vi inte vet vad som komma skall - så ta dagen för vad den är och krama dig själv ofta!! Hoppas ni trots allt får det bra tillsammans under denna mörka tid och att Rolf mår bra efter sin tuffa operation. Ni får ha ljuset inombords!!

Det finns så många av våra kamrater som gått igenom tuffa tider och behandlingar detta år 2011 och fortfarande gör - en massa kramar och tankar till dem!!

Vi syns efter vägarna snart!!

Kramar
Inger/fru hianders
:snow-icon:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55426

Guest
Sv: Nytt år 2012.

Förstår att det käns tungt på grund av sjukdom. Men jag ska tala om att jag tycker det är lite vemodigt på nyårsafton. man tänker tillbaka och undrar blev det inte mer än så. Kan känna lika inför julafton
Snart kommer ljuset tillbaka och planeringen för husbilen börjar. härligt. Har du trädgård kan du om en månad börja titta efter snödroppar och ta en kopp kaffe ute. Då förstår man meningen med livet för det är en gåva att vårda.:santa-5-icon::santa-3-icon:


Birgitta från skogstorp i eskilstuna(marzi)
 
F

F.d. 25193

Guest
Sv: Nytt år 2012.

jag känner för dej men det sista som sviker är omtanke göra vad som kan glädja er båda se framåt och vänta på våren sommaren möta många roliga människor .försöka att åka på träffar 1eller 2 ggr imånaden under :msn_coffee:husbilssärsongen det försöker vi sedan får man se att inget händer med sjukdommar m,m, vi åker iallafall och fiska yvonne var rädd om er:blabla:
 
Toppen