F
F.d. 58689
Guest
= NYA förutsättningar och dax att dra vidare mot NYA mål!!
Gott Nytt!!
Gott Nytt!!

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Att åka husbil när och vart som helst när andan faller på.…och vilka är de nya målen?
= NYA förutsättningar och dax att dra vidare mot NYA mål!!
Gott Nytt!!![]()
Yes, instämmer. Nya mål blir det.= NYA förutsättningar och dax att dra vidare mot NYA mål!!
Gott Nytt!!![]()
Dessvärre är det väl så att det enda förändringarna gör är att lysa med sin frånvaro. Eller har jag missat nåt?Nja, jag blir ju misstänksam!
Hoppas inte att nya mål innebär att du lämnar klubben, ser att medlemsavgiften inte är inbetald.
Om vi som tycker om förändringar lämnar klubben så kommer det aldrig bli någon förändring.
Hoppas du blir kvar i klubben.![]()
Ja, verkligen - men det tar vi nästa år när de träder ikraft - nu ska vi skjuta ut det gamla och skåla in det nya.Dessvärre är det väl så att det enda förändringarna gör är att lysa med sin frånvaro. Eller har jag missat nåt?
Det blir ett långt firande, det är den 29:e idag.Ja, verkligen - men det tar vi nästa år när de träder ikraft - nu ska vi skjuta ut det gamla och skåla in det nya.
Jag har bott på Gotland. Där firar man ordentligt enligt gamla traditioner.Det blir ett långt firande, det är den 29:e idag.
Jo jag läste nåt referat från styrelsen och där framgick ju med all önskvärd tydlighet att det kommer att hända enormt mycket nästa år, eller?Ja, verkligen - men det tar vi nästa år när de träder ikraft - nu ska vi skjuta ut det gamla och skåla in det nya.
Nej då, då skulle det bra bli en massa demokrati, inflytande och synpunkter från vanliga medlemmar och som vi vet så ställer det ju bara till det. Så det är nog bäst att jag håller mig borta.Oj, skall du ställa upp och jobba för klubben? Ställplatsfrågor, jobba med rabatter eller kanske arrangera träffar eller vad tänker du göra för klubben?
//Michael, medlem
Det där är ju ofta ett - och ibland berättigat - motargument som kommer och för min personliga del kan jag svara ja på alla tre frågorna till den del jag kan bidra. Men det kan ju också tyckas finnas en underliggande fråga i Kristians inlägg och det är lite utförligare information om vad det är som är gjort och som gör att nuvarande arbetsgrupper inte hinner med utan behöver utökas, men, som sagt, jag är villig att bidra med det jag eventuellt kan och har vid några tillfällen också svarat på upprop i saken; här på forumet och via ”kontakta oss”.Oj, skall du ställa upp och jobba för klubben? Ställplatsfrågor, jobba med rabatter eller kanske arrangera träffar eller vad tänker du göra för klubben?
//Michael, medlem
Nej då, då skulle det bra bli en massa demokrati, inflytande och synpunkter från vanliga medlemmar och som vi vet så ställer det ju bara till det. Så det är nog bäst att jag håller mig borta.
Det har du såklart rätt i, läktarn är enklast, men sen måste man nog också dela synen på det där med interndemokrati för att det ska kännas meningsfullt. HBK är ju trots allt i första hand en mysklubb och där ska väl kraften läggas om man förstår det rätt.Men om man är missnöjd är väl bästa sättet att påverka att gå in och delta aktivt själv? Men det är naturligtvis lättare att sitta på läktaren och berätta hur det skall gå till?
Där kanske du tangerar en kärna.Nej då, då skulle det bra bli en massa demokrati, inflytande och synpunkter från vanliga medlemmar och som vi vet så ställer det ju bara till det. Så det är nog bäst att jag håller mig borta.
Tyvärr inte så lätt att påverka som det lätt kan tros...Men om man är missnöjd är väl bästa sättet att påverka att gå in och delta aktivt själv? Men det är naturligtvis lättare att sitta på läktaren och berätta hur det skall gå till?