• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

NYTT ÅR!!

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
= NYA förutsättningar och dax att dra vidare mot NYA mål!!

Gott Nytt!! :bye:

Nja, jag blir ju misstänksam!
Hoppas inte att nya mål innebär att du lämnar klubben, ser att medlemsavgiften inte är inbetald. :(

Om vi som tycker om förändringar lämnar klubben så kommer det aldrig bli någon förändring.
Hoppas du blir kvar i klubben. :)
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Nja, jag blir ju misstänksam!
Hoppas inte att nya mål innebär att du lämnar klubben, ser att medlemsavgiften inte är inbetald. :(

Om vi som tycker om förändringar lämnar klubben så kommer det aldrig bli någon förändring.
Hoppas du blir kvar i klubben. :)
Dessvärre är det väl så att det enda förändringarna gör är att lysa med sin frånvaro. Eller har jag missat nåt?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.252
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Oj, skall du ställa upp och jobba för klubben? Ställplatsfrågor, jobba med rabatter eller kanske arrangera träffar eller vad tänker du göra för klubben?

//Michael, medlem
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Oj, skall du ställa upp och jobba för klubben? Ställplatsfrågor, jobba med rabatter eller kanske arrangera träffar eller vad tänker du göra för klubben?

//Michael, medlem
Nej då, då skulle det bra bli en massa demokrati, inflytande och synpunkter från vanliga medlemmar och som vi vet så ställer det ju bara till det. Så det är nog bäst att jag håller mig borta.
 

J Peter

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
19600
Medlemskap
2024
Oj, skall du ställa upp och jobba för klubben? Ställplatsfrågor, jobba med rabatter eller kanske arrangera träffar eller vad tänker du göra för klubben?

//Michael, medlem
Det där är ju ofta ett - och ibland berättigat - motargument som kommer och för min personliga del kan jag svara ja på alla tre frågorna till den del jag kan bidra. Men det kan ju också tyckas finnas en underliggande fråga i Kristians inlägg och det är lite utförligare information om vad det är som är gjort och som gör att nuvarande arbetsgrupper inte hinner med utan behöver utökas, men, som sagt, jag är villig att bidra med det jag eventuellt kan och har vid några tillfällen också svarat på upprop i saken; här på forumet och via ”kontakta oss”.

Genom ditt inlägg öppnas upp för sådant som ni kanske hellre vill ha under ”kontakta oss”, men det blir lite svårt att svara utförligt utan att ta med det argumentet.

Med vänlig hälsning

Peter
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.682
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Nej då, då skulle det bra bli en massa demokrati, inflytande och synpunkter från vanliga medlemmar och som vi vet så ställer det ju bara till det. Så det är nog bäst att jag håller mig borta.

Men om man är missnöjd är väl bästa sättet att påverka att gå in och delta aktivt själv? Men det är naturligtvis lättare att sitta på läktaren och berätta hur det skall gå till?
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Men om man är missnöjd är väl bästa sättet att påverka att gå in och delta aktivt själv? Men det är naturligtvis lättare att sitta på läktaren och berätta hur det skall gå till?
Det har du såklart rätt i, läktarn är enklast, men sen måste man nog också dela synen på det där med interndemokrati för att det ska kännas meningsfullt. HBK är ju trots allt i första hand en mysklubb och där ska väl kraften läggas om man förstår det rätt.
Men nu får vi väl lägga den här tiden till handlingarna och sysselsätta oss med nåt roligare denna nyårsafton.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.569
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Nej då, då skulle det bra bli en massa demokrati, inflytande och synpunkter från vanliga medlemmar och som vi vet så ställer det ju bara till det. Så det är nog bäst att jag håller mig borta.
Där kanske du tangerar en kärna.
Jag har lite erfarenhet av hur besvärande det kan vara att sitta i en styrelse med för mycket, vi kan kalla det frågor i en organisation. Ofta kände man sig trängd. Men, jag kom fran till att lösningen hette information och öppenhet, där alla fick veta så mycket som möjligt. I de fall det inte var möjligt med full öppenhet försökte att förklara varför. Det förstod jag var enda möjligheten att ta till då det strulade i leden. Och, att det skulle tagits till innan det strulade.

OBS. Detta är inte riktat som kritik åt något håll! Bara lite av vad jag lärt mig under lvets gång.

Gott Nytt År alla kända och okända vänner!
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Men om man är missnöjd är väl bästa sättet att påverka att gå in och delta aktivt själv? Men det är naturligtvis lättare att sitta på läktaren och berätta hur det skall gå till?
Tyvärr inte så lätt att påverka som det lätt kan tros...

Absolut viktigast är att skapa ett klimat som får folk att vilja hjälpa till istället för att dom sätter sig på läktaren. Att inte ha möjligheten att påverka är allt annat än motiverande.

Nog om det,
Gott nytt år !!!
:)
 
Toppen