• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nybörjare fiske (och husbil)

Niclas & Pia

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: Nybörjare fiske (och husbil)

Hej

Det blir nog ett ABU set.... Var inne i en sportfiske butik i GBG idag och hör och häpna...Butikspersonalen sa att ett sådant set är helt OK att börja med..dom hade sommarpaket för 499:- med ett ABU Vildmarkset inkl. håv, några beten och ett metspö, bara att sätta igång alltså.

Den butiken (EL-GE) EL-GE Sportfiske AB fick jag förtroende för som inte vill pressa på för dyra grejer för en som bara vill testa på fisket...Han sa dock att fastnar jag för fiske så kommer jag nog vilja byta ut spöt. Men all eloge till en ärlig säljare och den butiken lär jag återkomma till.

//Niclas

******Snart har jag tagit alla dom stora fiskarna från er ;)
 
Senast ändrad:

Niclas & Pia

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: Nybörjare fiske (och husbil)

:Hej
Står nu i Marstrand och har testat mina grejer som jag köpt......men......det finns ju ingen fisk. !!!!

Får testa insjö imorgon ;-)
//Niclas
 
F

F.d. 25189

Guest
Sv: Nybörjare fiske (och husbil)

Ja det settet duger nog länge ! Men en sak man inte ska snåla på är linan tycker jag iaf, Fireline eller likvärdig spunnen lina så kommer man långt även med ett billigt set , Och du fisken är mindre lättlurad än alla fiskare som köper tokdyra grejer men får inget mer fisk ändå ;-) Pratar av erfarenhet prylbög som man är ;-) Men skitfiske på dig och hoppas du får fightas rejält med nån stor fisk för det är ju det som är roligt ! Fisk kan man köpa i affären men inte upplevelsen !
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Nybörjare fiske (och husbil)

Hej Nicklas....tycker du gjorde ett rätt val för inte hänger allt på hur dyra fiskepryttlar man har. Att dyrt skulle vara bäst är absolut ingen sanning i denna branch, utan jag tror att ju mer intreserad man blir så kanske man vill satsa vidare på utrustningen o då brukar kostnaden stiga vartefter. :)

Självklart så står mitt erbjudande kvar om hjälp med utrustning o ev andra tips..o kan inte jag svara så finns det flera andra fiskebröder/systrar som kan hjälpa dig på detta forum.

Ett tips om du inte redan har hunnit...är ju att kika in på alla olika trådar här på fiskeforum, finns massor av olika tips o hjälp, annars så är det bara att fråga här.

...sedan det där med o få fisk, bomfiske får man allt räkna med o jag har kommit så långt att jag har tappat räkningen för länge sen. :wink:

Huvudsaken är att man har roligt o får träffa andra likasinnade...frisk luft ingår i paketet.

Skitfiske på dig, o som sagt...hör gärna av dig så kanske vi kan sticka ut o fiska tillsammans någon gång.

Pekka
 

Niclas & Pia

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: Nybörjare fiske (och husbil)

Tack Pekka

Skall till Sandsjön(Lysjön) i helgen och testa lyckan. Sambon skall dit och dansa Linedance. Så vi åker dit och ställer HB:n hela helgen. Inte så långt denna helgen men det är ju bra. Finns ju fina platser i närheten av hemmet så varför inte njuta på nära håll när vädret är bra. Köpte fiskekort och billigt var det....trodde fiskekort var dyrt...kanske är olika på olika ställen

Trevlig helg

//Niclas
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Nybörjare fiske (och husbil)

:cool: Jo du Niklas,man ska inte gå över Ån för att hämta vatten, så är det.
Sen att det finns defenitioner på vad som är dyrt,det kan man konstatera när det kanske inte kostar pengar för att fiska i en vanlig sjö- från att man betalar upp till 185,00 kr för att fiska i en pot and take sjö, med insatt ädelfisk för 12/24 timmars fiske.

Men det ena tar ju inte ut det andra,för det finns ju även mört i dom finare gölarna.

Det kan väl gämföras med att gå på restaurang,eller ta en korv med bröd på Willys för 5 kronor,du kan ju bli mätt på båda ställena?.;)
 
Toppen