• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya däck

Micke & Lillian

HBK Medlem
Inlägg
429
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2024
Sv: Nya däck

hej. är det någon som provat
Hankook RW06 215/70 R15c 109/107R 8pr M+S.
funderar på att köpa dessa ?.
 
F

F.d. 326

Guest
Sv: Nya däck

Hej!Trevligt att läsa om alla erfarenheter av olika däcksfabrikat.

Efterlyser om någon har erfarenhet av att köpa däck från Däckonline??

Är ju betydligt billigare där på nätet när det gäller Michelin Agilis Camper,HankookRA08 och Continental Vanco Camper än hos lokala däckshandlare häromkring.
Men funkar det handla utan en massa strul???

Fortsatt trevlig fredag och helg/Sten
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.426
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Nya däck

Hankook RW06 215/70 R15c 109/107R 8pr M+S.
Dem har vi nu kört på två vintrar i Sverige och till Portugal tr&rtr, sammanlagt ca. 2500 mil. 4,5 bar fram och 5 bar bak. Kan inte tänka mig att vi hinner slita dem nämnvärt under nästa 1000-mils resa heller. Bra grepp i snö och snömodd på svenska vintervägar. På ren asfaltväg, klart tystare än våra Michelin sommardäck som vi har just nu. Halva priset för RW06 mot Michelin Agilis som är ett mycket bra, kanske det bästa, däck men priset gör att vi hellre byter lite oftare. Tycker inte man skall köra på dem på sommarväglag, då slits de nog mer än nödvändgt, ganska mjuk gummi!
Julian
 
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Nya däck

Hej!Trevligt att läsa om alla erfarenheter av olika däcksfabrikat.

Efterlyser om någon har erfarenhet av att köpa däck från Däckonline??

Är ju betydligt billigare där på nätet när det gäller Michelin Agilis Camper,HankookRA08 och Continental Vanco Camper än hos lokala däckshandlare häromkring.
Men funkar det handla utan en massa strul???

Fortsatt trevlig fredag och helg/Sten

Jag har handlat av dem flera gånger och det har fungerat alldeles utmärkt. En del vanliga däcksäljare har jag hört hävda att det bara är andrasortering och fyrkantiga däck som de säljer.. snick snack tror jag.
Gäller att hitta en bra däckgubbe bara då det är lätt att bli rånad om man tar med sig sina Internetköpta däck till vanliga däckhandlaren för påkrängning.
Det är iaf min erfarenhet.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Nya däck

På Däckonlines hemsida finns adresser till dom gubbar som monterar. Pris typ 150:-/däck
Fungerar bra!
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Nya däck

Contnental är helt ok det satt på vår nya Ducato och den är bra både ljudmässigt och väghållningsmassigt
 

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Sv: Nya däck

Hej!Trevligt att läsa om alla erfarenheter av olika däcksfabrikat.

Efterlyser om någon har erfarenhet av att köpa däck från Däckonline??

Är ju betydligt billigare där på nätet när det gäller Michelin Agilis Camper,HankookRA08 och Continental Vanco Camper än hos lokala däckshandlare häromkring.
Men funkar det handla utan en massa strul???

Fortsatt trevlig fredag och helg/Sten


Att köpa från Däckonline fungerar mycket bra, har gjort det flera gånger. Köpte för två månader sen 4st Continental Vanco Camper och använde Däckonlines rekomenderade firmor för att byta däcken. Räkna med ca:250:-/däck för byte av c-däck.
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Nya däck

Hur hittar man dessa däck på däckonline websida?, har försökt kolla flera gånger men utan resultat. Har kollat på c-däck men hittar inget Continental.
 

petsons

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
7407
Medlemskap
2024
Sv: Nya däck

Hej Amigo62! Har inget svar eller tips på din fråga, men är själv på jakt efter nya däck och är novis på detta med husbil.
Jag undrar om någon vet skillnaden mellan Campingdäcken och "vanliga" C (cargo) däck? Om man måste ha campingdäcken eller det går lika bra med c-däck, det finns ju lite fler att välja mellan.
Jag har nu Michelin XC Camping 215X75 16 som börjar bli lite till åren.
/petsons
 
I

Inger-Lisbeth

Guest
Sv: Nya däck

Har bytt till året runt däck, detta för att kunna köra på vintern.Så, därför har jag 4 Michelin camping 215/70 15" liggande i mycket gott skick. Finns det intresse, v.v. maila mig
MvH
Inger
 

Avo o Laila

FD HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1338
Medlemskap
2021
Sv: Nya däck

Hej! Vi tänkte byta till Vinterdäck,och köra på dessa hela året.Många kör ju på Michelin och Continental,men vi har hittat ett intressant lågprisdäck:Matador MPS 520 hos Dackonline.se.Pris 917:-/st 215/70 R15C 109/107R inkl.frakt.Mont.+balans tillkommer.Är det någon som prövat,eller känner till detta däck? Se även: www.matadordack.com/omdacket.asp

Mvh. Avo o Laila
 
Senast ändrad:

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021
Sv: Nya däck

Hej!Trevligt att läsa om alla erfarenheter av olika däcksfabrikat.

Efterlyser om någon har erfarenhet av att köpa däck från Däckonline??

Är ju betydligt billigare där på nätet när det gäller Michelin Agilis Camper,HankookRA08 och Continental Vanco Camper än hos lokala däckshandlare häromkring.
Men funkar det handla utan en massa strul???

Fortsatt trevlig fredag och helg/Sten

Hej!
Jag har köpt däck från dackonline tre gånger till SAAB:en.
Det har alltid fungerat bra. Man får ett paketnummer och kan följa däckens väg från lager tills dom kommer.
Ibland har jag hämtat dom på posten, en gång kom en spedbil med dom.
Har betalat med Visa. Pengarna dras från konto innan däcken skickats. Det kan ju kännas lite kymigt.
 
F

F.d. 52911

Guest
Sv: Nya däck

Hej! Vi tänkte byta till Vinterdäck,och köra på dessa hela året.Många kör ju på Michelin och Continental,men vi har hittat ett intressant lågprisdäck:Matador MPS 520 hos Dackonline.se.Pris 917:-/st 215/70 R15C 109/107R inkl.frakt.Mont.+balans tillkommer.Är det någon som prövat,eller känner till detta däck? Se även: www.matadordack.com/omdacket.asp

Mvh. Avo o Laila

Hej.
Jara hade en BMW med Matadordäck för några år sen,tyckte de var
helt ok.
hälsningar
Paylkaj
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: Nya däck

Jag köpte mina Michelin Agilis Snow & Ice hos M&S Fälg och Däck i Gnosjö.
Jag betalade 1200:-st med mont./bal.
Mycket bra bemötande trevlig personal,ingår montering i priset.
500:-/st billigare mot däckonline.
Detta var tidigt i våras.
Arne.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Nya däck

Jag står också i begrepp att köpa nya däck.


Att det ska vara c-däck har med axeltryck att göra, flera lager, inget med camping.

C-däck är förstärkta enligt ovan , Camperdäck är ytterliggare förstärkta eftersom en husbil står stilla mycket!
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Nya däck

När jag försöker söka på däckonline så får jag i princip aldrig träff, testade att söka på vinterdäck 215/70R15 ett C-däck 107/109, men får aldrig ngn träff. Vad gör jag för fel??
 
Toppen