• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny husbil för 360.000 kr

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Det var således inta själva värmepannans mått och vikt du hade i åtanke när du skrev det ovanstående, utan det faktum att det i en helt gasolfri bil inte behövs något gasolutrymme.

Men åtminstone vi har gasolutrymme (och gasolflaskor) i vår husbil, trots att vi har en dieseldriven värmepanna (Truma Combi D 6 E). Den gasolen använder vi till kyl, spis, ugn och utegrill – saker vi ogärna vill avvara.

Pålle
Dieselvärme har jag med och när jag kollar på de bilar som inte har dieselvärme, då upplever i alla fall jag att det är en mycket stor skillnad i lastutrymme. Den där 5 kg flaskan i min bil brukar räcka gott o väl en säsong. Fast kylen går inte på gas utan el, kan rekommenderas!
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Dieselvärme har jag med och när jag kollar på de bilar som inte har dieselvärme, då upplever i alla fall jag att det är en mycket stor skillnad i lastutrymme. Den där 5 kg flaskan i min bil brukar räcka gott o väl en säsong. Fast kylen går inte på gas utan el, kan rekommenderas!
Var det inte husbil för 360 tusen tråden handlade om ?
 

Tangenhaap

HBK Intresserad
Inlägg
250
Kommun
Västerås

Nu har de tydligen sänkt priset med 165000,- pengaro_O.
Förstår mig inte på vissa(alla) firmor.. varför försöker de lura folk? Om en kund hade kommit in och sagt jag tar den för 967000,- hade de då haft mage att sälja för det priset med 165000,- pengar i ren övervinst? troligtvis ja.
Och sen blir de sura när man köper utomlands och vill ha service...håhåjaja sicka skojare!
 
Toppen