Ludde Kuddsson
HBK Medlem
Hej där!
Själv är jag 67:a, året då högertrafiken infördes, närmare bestämt den 3:e september 1967, då var man bara ett par månader gammal....
Tänkte det kunde vara kul att starta en tråd med lite nostalgika för oss som är födda på 60-70-talet. Vi är ju inte direkt överrepresenterade här i klubben, men vi kan väl visa 40-talisterna vad som är minnen från barndomen och tonåren för oss!
Jag börjar med lite musik. Hade precis börjat högstadiet, minns ni dom här?
Safety Dance - Men Without Hats Official Video - YouTube
Joan Jett & The Blackhearts - I love Rock`n`roll - YouTube
Morsan kallade det knarkmusik, så jag fick spela med hörlurar på min fina bergssprängare....
Och tänk när man äntligen fick en bandspelare med dubbelkassett, så man kunde kopiera kassettband....
Något yngre var man när man kollade på barntv. TV2 hade barnprogrammen, och det var Kalles Klätterträd, många Astrid Lindgren som t.ex. Emil, Saltkråkan m.fl.
Och allt var brunt och orange, soffor, påslakan, lampor, you name it...
Och så spelade man ess och hoppade twist i skolan och önskade sig en Tensonjacka - som man aldrig fick....
Fick till slut en billig kopia som morsan köpte från Josefssons postorder, militärgrön med orange foder, andades inte direkt, man vart genomsvett i den efter en kvart, men man var stolt....
Ja det var tider det....
Mer nostalgi? Skriv gärna!!
/Ludde
Själv är jag 67:a, året då högertrafiken infördes, närmare bestämt den 3:e september 1967, då var man bara ett par månader gammal....
Tänkte det kunde vara kul att starta en tråd med lite nostalgika för oss som är födda på 60-70-talet. Vi är ju inte direkt överrepresenterade här i klubben, men vi kan väl visa 40-talisterna vad som är minnen från barndomen och tonåren för oss!
Jag börjar med lite musik. Hade precis börjat högstadiet, minns ni dom här?
Safety Dance - Men Without Hats Official Video - YouTube
Joan Jett & The Blackhearts - I love Rock`n`roll - YouTube
Morsan kallade det knarkmusik, så jag fick spela med hörlurar på min fina bergssprängare....

Och tänk när man äntligen fick en bandspelare med dubbelkassett, så man kunde kopiera kassettband....

Något yngre var man när man kollade på barntv. TV2 hade barnprogrammen, och det var Kalles Klätterträd, många Astrid Lindgren som t.ex. Emil, Saltkråkan m.fl.
Och allt var brunt och orange, soffor, påslakan, lampor, you name it...
Och så spelade man ess och hoppade twist i skolan och önskade sig en Tensonjacka - som man aldrig fick....

Ja det var tider det....
Mer nostalgi? Skriv gärna!!
/Ludde
Senast ändrad: