• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LiFePO4 Ni som köper Lifepo4 på Amazon

Lasselind

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
30473
Medlemskap
2025
Ni som köper Lifepo4-batterier på Amazon, vad har ni för erfarenheter? Man hör skräckhistorier om att de innehåller begagnade delar och håller bara några månader till lovsånger om dessa "billiga" batterier. bSanningen är väl nånstans mitt emellan, men vore kul att höra lite erfarenheter... :)

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Ni som köper Lifepo4-batterier på Amazon, vad har ni för erfarenheter? Man hör skräckhistorier om att de innehåller begagnade delar och håller bara några månader till lovsånger om dessa "billiga" batterier. bSanningen är väl nånstans mitt emellan, men vore kul att höra lite erfarenheter... :)
Det finns väl olika kvalitéer och man kan nog glömma garanti och sådana fall bara hoppas på det bästa.
Jag köpte i Sverige av ett känt företag i Lindome.
Det på bilden vill man ju inte råka ut för.

Bilagor

• Messenger_creation_821362869893007.jpeg
    Messenger_creation_821362869893007.jpeg
    125,2 KB · Visningar: 144

Tommy Gurra

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
40489
Medlemskap
2025
Köpte ett Eco-Worthy LiFePO4 260Ah 12V med BMS för ett år sedan. Fricampar ofta och laddar med solceller. Har inte märkt några effektminskningar eller andra problem. Är än så länge nöjd.

Ulf Kristiansson

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
20396
Medlemskap
2025
Har bara god erfarenhet av batterierna, som jag köpte för mer än ett år sen. Siemens står för garantin. Ulf Kristiansson

Herbet

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2026
För 3700kr kan man köpa 200ah med bluetooth.

jag har inte läst om någon här har klagat på sina Elfhub, Kepswort eller Mjbsan.
Däremot vill jag minnas att någon fick reklamera ett dyrt lifepo4 som köpts från en svensk återförsäljare.
Jag lämnade tillbaka ett Lifepo4 batteri förra året. Känt märke som hade alldeles för hög självurladdning. Fel på batteriet eller inte, strax därefter kom en ny modell av samma batteri med sleep funktion. Jag köpte ett Victron batteri istället, dyrt. Bara på ett år har priset på lågbudget LFP batterier blivit i princip billigare än blybatterier.

Toppen