F
F.d. 22215
Guest
Sv: Ni som använder Julas Husbilsöverdrag
Tråkigt med en sådan lättstörd granne
Tråkigt med en sådan lättstörd granne
Senast redigerad av en moderator:
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Inga problem, vid minsta vindpust lyfter sig täcket och vid lite hårdare vindar ser överdraget ut som en spärrballong.Julas täcke andas ju runt om, men inte över delen, får du upp den en bit med hjälpa av några hinkar eller Frigolit bitar så är ju det löst, sedan om det ligger lite is på taket eller vatten när det blir +5 så är ju inte det farligt, du har väl ute och campar när det regnar oxå.
Ja, ett torrt tak är att föredra när man täcker eftersom man måste justera överdraget både i längs- och sidled. Inte gjort i en handvändning som på våren när man drar av det.taket ska vara torrt innan man täcker ,lite lutning på bilen skadar inte
Sv: Ni som använder Julas Husbilsöverdrag
Det blir ingen fukt under Julas överdrag tack vare material och sinnrik ventilation, det kan jag försäkra efter att ha använt överdraget under fem säsonger på den sjätte.
Man kan alltså inte likna överdraget med en presenning!
Nej, du har grundligt fel!Jag har också flera års erfarenhet av överdraget och kan försäkra att du har fel. Det blir kvar fukt mellan överdraget och taket. samt stora vattensamlingar vid luckorna beroende på att överdraget förhindrar avrinning.
BBa
Nej, du har grundligt fel!
Det blir ingen fukt eller vatten kvar! Jag har använt Julas överdrag sedan 2008.
Använder du kanske presenning?