• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Net1:s urusla kundservice...

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Förstår inte detta. har Net1 och använder det på resor och fram för allt i Norrbotten och det fungerar toppen. Har aldrig behövt kontakt kundtjänst.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Gokväll

Har bara goda erfarenheter av kontakten med Net1.

Köpte Dagssurf med D40 från PhoneHouse, som fungerade dåligt.
Böt ut den till Kraftpaket med D35. Självförvållat fyllde jag kvoten men fick snabb hjälp av Teknik-Lasse att omgående gradera upp den till Kraftpaket+

Fick fakturan häromdagen där Net1 löst in D40 från PhoneHouse och tycker att resten är helt OK på fakturan. Helt nöjd alltså!

Har i år rest runt i Sverige, Norge och Danmark med D35. Visst har det funnits några "vita fläckar" på kartan, men jag sitter nöjd med detta för närvarande. Inte är Net1 snabbast, men det fanns många platser i Sverige där Telia-dongeln var en nitlott, men Net1 tuggade på.

Tänk att kunna använda detta i Sverige Norge och Danmark!

Och du Bozze
"Helt otroligt att inte fler har Net1."

Hälsar
Kåre
 

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Vi får se vad deras kundtjänst säger i morgon hur dom förklarar dubbla fakturor:mad: och direkta lögner från deras säljare :mad:
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Som jag har fattat det hela, så är kundtjänst något slags callcenter, där sitter folk som egentligen inte jobbar på Net.1, utan förmedlar ärenden vidare till ansvariga. TeknikLasse kanske kan förklara bättre. Det gäller att få tag på återförsäljaren istället för Kundtjänst, dom har helt andra ingångar till företagen än vad kundtjänst har.

/Ludde
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Vi får se vad deras kundtjänst säger i morgon hur dom förklarar dubbla fakturor:mad: och direkta lögner från deras säljare :mad:

Hej, om du inte får till det så säg till så fixar jag till det.

Tycker nog ibland att det går lite för snabbt att vara alltför hård, idag är det många system både här och där som inte är så "mänskliga" och behöver mer manuell hjälp för att det skall bli bra i slutändan.

Från ett regnigt Norrköping:p:
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Här pratas det om två frågor:

1. Kundtjänsten. Den är inte sämre än TELIA eller TRE. Begär att få prata med en tekniker. Det fick jag göra när det gällde placering av antenn.

2. Att ha eller inte ha Net1. Det är bara till för de som rör sig långt från 3G-masterna. Inte för de som sitter i trädgården, campingplatsen, städerna eller rör sig längs de stora vägarna.

TRE's nya sticka "Huawei E372" tillsammans med Dovado 3 är helt överlägsen i mellanskiktet mellan 4G användare och Net1 användare. Snabbt och hyfsad täckning.

Satt förresten på tåget mellan Hässleholm och Växjö, omgiven av ungdomar med iPhoner och iPaddar. Det var bara jag som hade täckning hela vägen med min TRE-sticka, upphängd i USB-kabeln.

Det finns inget nät som ensam är heltäckande!
 

ThomasElisabet

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Borås
HBK-Nr
1803
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Hej.

Har kört med Net1 ett bra tag nu. För ett tag sedan gick det plötsligt mycket långsammare o kollade vad jag (o mågen som gjorde en hemsida) laddat ner. Kollade på hemsidan om kraftpaket+ så jag ringde kundtjänst vilket tog någon enda minut innan dom svarade o dom ändrade till +paketet så nu har jag fart igen. Upplevde dom som hjälpsamma o trevliga.:wink:
Problemet kan ibland vara med alla teknikprylar att man inte läser instruktioner mm utan ringer kundtjänst direkt vilket kan göra att köerna ökar o de som svarar där tycker problemet inte så allvarligt o därmed kanske man upplever att man får ett otrevligt svar.

PS TeknikLasse, tack för ditt svar på min fråga jag ställde till dig på Elmia:):)

Tjing
Thomas
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Jag beställde Net1 dagsurf för att ha uppkoppling i den norska fjällvärlden.

Jag borde ha kollat på täckningskartan först! Vit färg=obefintlig täckning.

net1.jpg
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Jag var också tveksam till täckningen när jag såg att det varkring Fatmomakke i somras. Kunde tom se tv där:), så dom vita områdena har nog med undvikande av falsk marknadsföring att göra.
 

RosMarie&Curt

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Rättvik
HBK-Nr
4181
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Net 1
Jag har även Net 1 jag måste tala omm fördelarn till att börja med. net fungerar mer eller mindre bra men funkar i all
fall i hela lande eftersom jag åker mycke husbil.
Jag har haft net1 i många år det började med ett usb modem, sedan blev det ett D 40 modem med telefoni jag kann ringa var som helst där inte
telia fungerar,men det är under all kritik med eko rundgång, det låter som burkljud allt konstigt man kann tänka sig även när jag står nära master såm har
låg belastning på det är uruselt även stark singnalmed 2,5 Mbit/s.jag har klagat till Net1 jag haqr fått många gratismånader av net1 jag har ringt flera gånger i vekan.
det finns en person på net1 som är odreglig helt enkel dumm att prata med jag frågar altid vad dom heter och skriver upp namnen sedan kann jag diskutera.
jag är en av de första som kopplade in mig med telefoni här på orten.
Det fanns en person som var ärlig på net1 han sa att tidigast om fem år kommer telefonin att fungera den personen är borta efter det samtalet.
Anledningen att jag valde net1 var ganska enkelt det fanns inget bredband som funkade telias telefokabel (jag vill tilläga att jag har haft telia mer än tio år)
var urusel vi bor för långt till stationen,
vi hade på bredbandskollen Ta emot filer 0,05 Mbit/s och det är inte mycket bätre idag.
Vi har inte mycke på mobilt bredband (har jag haft i sex år tåkigt jag var tvungen att ta bile och åka till annan ort för att kunna surfa) det funkar inte als jo under jullov-posklov-sportlos-en semestermånad då går det för fulla remar med datorn
men dessemelan är det dött som i graven det tror jag att det är någon höjdare som är här med famil den tiden.
Jag har påpekat det till telia men får svaret att det går inte att reglera, men så har jag påpekat att vi har så dålig datamotagning svar jag fick var att
de såg enligt kartan så ska jag bra mottagning karta och verklighet är två skilda saker.
Det finns inga andra bolag som fungerar här heller,alla mina grannar har provat ingen har lyckats fått något liv i datorerna så de har blivit nöjda.
Grannarna mina har även valt net1 det fungerar mer eller mindre bra det går i allafal.
Sur på allt som heter operatörer Curt.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Hej Curt!

Ett tipps är att byta till R-90, det är väldigt stor skillnad!

D-35 har varit en stabil bra produkt medan D-50/D-40 varit 2st produkter Net1 inte borde sålt alls.
 

RosMarie&Curt

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Rättvik
HBK-Nr
4181
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Hej Lasse.

Jag har fått ett R-90 modem för några dagar sedan, så nu verkar telefoni fungera bättre
det har blivit bätre ljud och man hör vad folk pratar om vi får se framöver vad det blir ,det är för tidigt att utala sig än.

mvh. Curt.
 

Hobbyloj

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Linköping
HBK-Nr
945
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Hej Curt!

Ett tipps är att byta till R-90, det är väldigt stor skillnad!

D-35 har varit en stabil bra produkt medan D-50/D-40 varit 2st produkter Net1 inte borde sålt alls.

Har R-90 nu och är mycket nöjd. Supporten är den bästa jag någonsin varit med om.

Hälsningar
Lars-olof
 
F

F.d. 25362

Guest
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Vi har R90 fra ICE.no som det heter her i Norge. Jeg må innrømme jeg var spent på hele opplegget etter erfaringer som er veldig positive eller VELDIG negative.

R90 fungerer fint, jeg har hatt kontakt med kundeservice flere ganger og alle gangene har det vært kort ventetid og kundebehandleren har løst utfordringene hver gang.

Helt topp, og helt problemfritt så langt. Grunnen til at jeg skriver dette er at ofte så skrikes det høyt fra de som ikke liker noe, men de som synes det fungerer bra er noe mer tause.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Jag mejlade dom för en månad sedan betr. utbyte av modem till R90 men har inte fått något svar. På den punkten tycks de inte ha bättrat sig.
 
Toppen