• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Net1:s urusla kundservice...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Jag har haft Net1 i flera år och själva bredbandets funktion har jag inget negativt att säga om, men deras kundservice är nog det värsta jag varit med om under alla mina 43 levnadsår....

Det hela började när gatewayen gick sönder efter mindre än ett år. För att göra en lång historia så kort som möjligt, så dröjde det först ett stort antal samtal och påminnelser innan jag till slut fick en ny gateway på posten. Skickade tillbaks den gamla med bifogade returfraktsedel.
Sen kom fakturan, men då hade dom lagt till ett nytt abonnemang, trots att jag bara har ett.
Sen påstod dom att dom aldrig hade fått tillbaka den gamla, trots att kollinumret visade att dom har hämtat ut sin försändelse.

Sen har detta fakturakrångel pågått i nästan två år snart. Jag ringer, dom säger att det har blivit fel och dom ska rätta till, varje gång så måste dom radera abonnemanget jag inte har, jag begär alltid ett mail där dom skriftligen lovar att rätta till samt att jag ska få tillbaka pengar som jag betalat in för mycket av (jag vågar inte strunta i att betala, jag vill ju inte riskera att hamna i nåt betalningsanmärkningsregister), och sen så småningom så kommer en ny faktura med nya konstiga summor på två abonnemang...:wall::wall:

Jag är otroligt trött på hur dom behandlar sina kunder. Dessutom är det alltid flera timmars telefonkö till kundtjänst. Och så måste man varenda gång dra hela historien för nån ny läpp där i andra änden av luren.
Tvi vale för Net1:s kundtjänst, och jag vet inte när det ska ta slut på dom här dumheterna...ska man säga upp skiten och sen binda sig på nytt? Men då är väl risken att det här hänger kvar iallafall...

/Arg Ludde :mad:
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Hej Arg Ludde :p:

Jag har erbjudit mig att hjälpa dig med de problem du utsatts för, varför hör du inte av dig? :confused:
 
S

Sara & Micke

Guest
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Jag har haft kontakt med dom ett par gånger via mail.
Visserligen bara om enklare frågor men då har jag fått svar ganska fort.
Kanske inte funkar med mer avancerade frågor...

/Micke
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Hej Arg Ludde :p:

Jag har erbjudit mig att hjälpa dig med de problem du utsatts för, varför hör du inte av dig? :confused:

Det gör jag gärna, jag fattade inte att du kunde hjälpa till med fakturaärenden!

Jag skickar ett mail i helgen med info! Skulle också gärna vilja få det att funka även hemma, men det verkar inte vara nån mottagning här trots att jag bor bara nån dryg mil från masten i Kållered. Hade Net1 funkat även hemma, kanske jag kan säga upp Teliaabonnemanget

/Ludde
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Har lite sådan erfarenhet med.
Vi har nu lämnat Net 1 främst beroende på att vi åker söderut och då finns bättre, snabbare och billigare alternativ. Vi är inte åretrunt levande i husbil, skönt betala när det behövs. Kontantkort!!!!
Så är vår erfarenhet.
Roadglider
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Måste nog neutralisera kritiken mot Net1 lite. Eftersom jag vägrar att teckna 24mån-kontrakt, så tog jag över ett ab med 9 mån kvar. Ett par kontakter med Net1 kundtjänst var klart godkända. Jag blev faktiskt överraskad över deras servicevänlighet. Hoppas dom fortsätter i med det. Fast jag har förstås inte sett fakturan än:cool: - det kan ju sluta som Ludde:confused:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Måste nog neutralisera kritiken mot Net1 lite. Eftersom jag vägrar att teckna 24mån-kontrakt, så tog jag över ett ab med 9 mån kvar. Ett par kontakter med Net1 kundtjänst var klart godkända. Jag blev faktiskt överraskad över deras servicevänlighet. Hoppas dom fortsätter i med det. Fast jag har förstås inte sett fakturan än:cool: - det kan ju sluta som Ludde:confused:

Net1 har även abonnemang utan bindningstid för 39 kr/mån + 19 kr/dag för de dagar som det utnyttjas.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Jag har det oxo, men det kan avslutas nu. Kan bara säga att Net1 fungerat mycket bra
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Vi har bara positiv erfarenhet av deras kundservice. För en tid sedan gick hela tiden den lilla glasrörssäkringen på 2A i anslutningssladden för 12V till D35-routern. Mailade Net1 om problemet, fick direkt svar om att de hade skickat hem ett nytt batteri som skulle kosta oss 129 kr.

Fakturaproblemet som Annette har fått uppleva tror jag mer är ett tekniskt problem än ett problem som kan hänföras till företagets kundbemötande. Förstår irritationen när ett problem behöver så pass långt tid för att få en lösning. Definitivt inte bra för någon.
V-backen :)
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Nu verkar det som att en lösning är nära för mig, TeknikLasse tog dom "rätta" kontakterna, annars hade detta nog aldrig löst sig.

Problemet är tydligen att Net1 hade inget system för reklamationer av modem, och dom har tydligen i dagsläget inget system för återbetalningar av fakturor.

När dom bytte ut modemet förde dom på mig ett ytterligare abonnemang. Det dröjde bra länge innan dom kunde ta bort ett av abonnemangen. Det allra första abonnemanget som jag band mig för i 24 månader, där gällde priset 199kr/mån. Abonnemanget är knutet till just det modemet med ett ID-nr, så när dom bytte mot ett nytt modem fick jag ett nytt IDnr på det, och ett högre pris, som inte gick att ändra. Jag ringde varje gång och sa till att det var fel, de lovade att makulera fakturan och skicka en ny, men då kom det istället en påminnelse, och jag vågade inte annat än betala.

Sen har dom krediterat mig på nästa faktura, men samtidigt fört på ett nytt felaktigt belopp.

Fick rådet att strunta i och betala, för då skulle det ha ordnat sig ändå, men det vågar man ju inte göra, jag är livrädd för att åka på nån anmärkning, har aldrig haft nån i hela mitt liv, så man vill ju inte riskera nåt...

För att ni som läser ska få hela sammanhanget kopierar jag min logg över vad som hänt sedan modemet pajade, samt Net1:s svar:





2009-09
Jag tecknar ICE.net abonnemang via NordData. Tar den stora routern, D35:an. Abonnemanget är Fastpris mellan, 199kr/mån

2010-02
ICE.net går ut med ett erbjudande om att ge tre betalningsfria månader om man värvar en ny abonnent. Jag ringer upp kundtjänst och har en vän som jag har värvat, de tar hans adress samt tel.nr o pers.nr , jag lämnar alla mina uppgifter.
Han fick sina grejer hem strax efter att jag hade ringt, men nåt prisavdrag på mina kommande fakturor blev aldrig. Efter ett stort antal samtal och mail från både min vän och mig, fick jag till slut, ungefär nio månader senare, utbetalt dom tre månaderna. De påstod bland annat att jag aldrig hade ringt och lämnat hans uppgifter, att han själv hade anmält sitt inresse.

2010 03
Dom ändrar abonnemanget till Fastpris stor. Dock samma kostnad. Jag ringer och frågar varför, men de säger att det inte har någon betydelse för min del, jag kommer att ha samma kostnad.

2010-07
Min D35 router slutar fungera. Jag ringer kundtjänst och de lovar att skicka en ny direkt.
Efter några veckor ringer jag upp igen, ingen router hade kommit. De påstår då att jag inte har ringt, men ska ordna detta direkt och skicka en ny.

2010-08
Jag ringer igen, ingen router har kommit, de ska tala med en ansvarig och återkomma.
Jag väntar två veckor och ringer igen. Samma svar från dom.

2010-09 Fortfarande har ingen router kommit, jag ringer igen, de säger nu att de inte har något antecknat om min trasiga router, och att nu har garantin gått ut, så jag har inte rätt till någon ny. Jag blir då arg, och ber att få tala med chefen, vilket jag givetvis inte får. De lovar att återkomma, vilket de aldrig gör.
Jag ger mig inte, ringer igen, den jag nu pratar med lovar att ordna detta.
Ingen router kommer såklart, jag ringer igen. Nu finns det tydligen registrerat, att jag ska ha en ny router i deras loggar iallafall. De lovar att skicka en router snarast.

2010-10
Fortfarande har jag inte fått nån router, ringer igen, samma visa.
Fjorton dagar senare dyker routern upp på Posten. En retutfraktsedel är bifogad. Jag skickar tillbaka den trasiga routern samma dag.
Som tur är sparar jag kvittot med kollinumret.

2010-10-11
Faktura kommer på 671 kr. De har debiterat mig för två abonnemang, varav det ena kostar 198,75/mån (det som jag tidigare har haft) samt för ett nytt som de begär 348,75kr/månad för. Sen har dom dragit av en rabatt för routern. Ringer och frågar varför, de säger att jag har två abonnemang eftersom jag har två routers. De påstår att de inte fått tillbaks den trasiga. Jag kollar upp kollinumret, och kan se att de har hämtat ut paketet. Ringer tillbaka och påtalar detta. De säger att något "har blivit fel" och lovar att makulera fakturan och skicka en ny på rätt avgift. De lovar att makulera det felaktiga abonnemanget.

2010-11-04
Faktura kommer på 807 kr. Fakturorna blir allt krångligare att förstå, det ser ut som de nu har lagt på tre abonnemang. Ringer igen, samma visa som sist, de påstår att jag har flera routers.
De lovar efter ett långt samtal att makulera denna faktura och skicka en ny med den riktiga summan.

2010-12-06
Faktura kommer på 723 kr. Fortfarande två abonemang....ringer igen. Dom lovar att makulera det felaktiga abonnemanget, de räknar ut att jag skall endast betala 348,75kr. Jag har själv tappat räkningen på detta, så jag betalar och hoppas att det skall vara klart allt nu, så jag slipper fler felaktiga fakturor.

2011-01
Ingen faktura har kommit, jag ringer och frågar varför, de ska återkomma efter att de har pratat med ansvariga.
Ringer ungefär varannan vecka och frågar efter fakturan, får samma svar varje gång, att de ska återkomma. Varje gång jag ringer ser de att jag har två abonnemang, och lovar att ta bort det ena. Eftersom de varje gång måste ha numret på routern, har jag det numera på en post-it lapp på datorn, så jag ska slippa gå ut i husbilen varenda gång.

2011-02
Fortfarande har ingen faktura har kommit, jag ringer och frågar varför, de ska återkomma efter att de har pratat med ansvariga.
Ringer ungefär varannan vecka och frågar efter fakturan, får samma svar varje gång, att de ska återkomma. Varje gång jag ringer ser de att jag har två abonnemang, och lovar att ta bort det ena.


2011-03
Ännu ingen faktura har kommit, jag ringer och frågar varför, de ska återkomma efter att de har pratat med ansvariga.
Ringer ungefär varannan vecka och frågar efter fakturan, får samma svar varje gång, att de ska återkomma. Varje gång jag ringer ser de att jag har två abonnemang, och lovar att ta bort det ena.


2011-04-10
Faktura kommer på 395 kr. Jag ringer och frågar om summorna, tycker inte att det stämmer. Frågar varför det inte är en summa på 199kr/månad som det var innan. De säger att något har blivit fel, och lovar att ändra detta.
Jag betalar eftersom jag inte vill riskera några anmärkningar.
2011-05-10
Faktura kommer på 348 kr. Till min stora förvåning är det nu endast ett abonnemang.
Men summan är fortfarande fel, jag ringer igen, de lovar att ändra till den summan jag hade från början, d.v.s. 199kr/mån. Och det som jag betalat för mycket kommer att regleras på nästa faktura. Jag betalar också denna, för att inte riskera anmärkningar.
Begär den här gången ett skriftligt mail av dom, och får följande mail:


[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Hej [/FONT]
[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Detta är en bekräftelse på vad vi diskuterade i vårt samtal.[/FONT]

[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]De månader som du har betalat för mycket (summa som överstiger 199kr+faktureringsavgift) kommer att räknas av mot nästkommande månader. Den totala summan för ditt tillgodo blir 556kr och kommer att dras automatiskt mot dina nästkommande fakturor. Detta innebär att du kommer att ha ca två och en halv betalningsfria månader.[/FONT]

[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Jag har lagt om ditt abonnemang i systemet så att du nu har hamnat på korrekt prisplan. I forstättningen kommer du att debiteras 199kr+faktureringsavgift i månaden. För att bli av med faktureringsavgiften kan man ansöka om autogiro. Information om hur du gör detta hittar du på vår hemsida.[/FONT]

[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Den senaste fakturan du har fått har jag makulerat. Detta innebär att du inte behöver betala den.[/FONT]

[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Vid övriga frågor så är du välkommen att kontakta vår kundservice, vardagar[/FONT]
[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]08-18, på 0774-42 42 43.[/FONT]

[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Med vänlig hälsning[/FONT]
[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]------------------[/FONT]
[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Net 1 kundservice[/FONT]


2011-06-10
Faktura kommer nu på 567 kr. Jag ringer och påpekar att det är fel. Dom lovar att makulera fakturan.

2011-07-06
Påminnelsefaktura kommer på samma summa, jag betalar direkt för säkerhets skull.
2011-07-15
Ny faktura anländer på 314kr + 50 kr i påminnelseavgift


I det här läget lägger jag ut den här tråden på Husbilsklubben i hopp om att få råd. TeknikLasse på Nord Data kontaktar mig och hjälper till att lösa problemet.
Svaret och förklaringen från Net1 är följande:

"I samband med det modembytet som gjorts för kund så behövde vi lägga om kund i våra system varför det för kund sett ut som att kund haft flera aktiva abonnemang parallellt. Det här har orsakat både förvirring och extraarbete för vår kund och för oss, vilket vi naturligtvis inte är nöjda med. Våra system har förbättrats sedan kunds modembyte och vid utbyte av ett trasigt modem uppstår inte det här problemet längre.
När det gäller de bilagor som kund skickat in gäller följande:
[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Bilaga 1: faktura 2243547, har krediterats i sin helhet. Ingen ny faktura har skickats avseende den aktuella perioden. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Bilaga 2: faktura 2272431 har krediterats i sin helhet. Ingen ny faktura har skickats avseende den aktuella perioden[/FONT]
[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Bilaga 3: faktura 2300823 har delkrediterats med 349 kr, kund har betalat återstående 374 kr [/FONT]
[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Bilaga 4: faktura 2421512 på 395 kr har betalats av kund [/FONT]
[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Bilaga 5: faktura 2454154 på 384 kr har krediterats i sin helhet[/FONT]
[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Bilaga 6: faktura 2510405 på 567 kr har krediterats i sin helhet[/FONT]
[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Sammanfattningsvis: Kund har fram till modembytet hösten 2010 betalat 199 kr/mån + fakturaavgift för sitt abonnemang. I samband med modembytet hamnade flera modem på kunds faktura och fakturorna med förfallodatum i slutet av oktober, november och december har krediterats helt eller delvis. Istället för 3*224 kr = 672 kr har kund betalat 374 kr. I januari, februari och mars har ingen faktura skickats till kund. Det berodde på att det låg ett tillgodohavande som gjorde att fakturabeloppet inte var stort nog för faktura att skrivas ut. I april har kund fått faktura igen på 395 kr, som kund betalat. Hade abonnemanget rullat på utan strul hade kund betalat 4*224 kr = 896 kr för ordinarie fakturor januari, februari, mars och april. Fakturan i maj på 384 kr har också den avskrivits i sin helhet. I våra system faktureras kunds gamla abonnemang och det nya (som skapats till följd av modembytet) från två olika faktureringskonton. Det tillgodhavande som i maj lagts in om 556 kr har gått in på det tidigare faktureringskontot, vilket gjorts att det inte synts per automatik på fakturan med kunds nya modem. Däremot har vi krediterat fakturan för juni på 567 kr i sin helhet, varför detta kommit kunden tillgodo. Vi har krediterat fakturan på 567 kr, men kund skriver i sitt mail att hon har betalat den. Vi har kontrollerat med omatchade betalningar, men hittar ingen betalning på 567 kr. Har kund ett kvitto på betalningen kan vi utreda det närmare.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Verdana, Arial]Vi vill naturligtvis be om ursäkt för det strul som har varit, men vi anser att vi har kompenserat kund ordentligt genom att kreditera felaktiga fakturor efter hand. På nuvarande faktura 2551455 som förfaller 2011-07-31 har vi krediterat bort påminnelseavgift samt 30 kr som justerar för den annorlunda månadskostnad som gått ut före omläggning till 199 kr/mån. På fakturan ska alltså 234 kr betalas.[/FONT]
Ett tips för att undvika kö när man ringer till kundservice är att inte ringa direkt när man har fått en faktura, utan vänta några dagar. På måndag förmiddag brukar våra kunder vara extra flitiga med att ringa, så ett annat tips är att välja en annan dag än måndagar för kontakt med kundservice."

De skickade alltså en påminnelse nästan en månad efter att de hade lovat kreditera. Betalningen av den sista fakturan kunde de tydligen inte se, men den hade jag ju betalat också.

Nu har jag blivit lovad att få tillbaka felaktigt inbetalda summor direkt på mitt konto, och hädanefter ska fakturorna vara på rätt summa.

Om jag summerar detta, så är jag givetvis tacksam att jag fick hjälp med att lösa problemet, men jag hoppas också att Net1:s kundservice förbättrar sina brister så ingen annan råkar ut för samma sak som jag, för det har har varit krävande, tro mig!


/Annette
 
Senast ändrad:

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

På väg till Norge upptäcker jag att min D35:a inte är särskilt samarbetsvillig. Mottagningen ligger aldrig över 0.1 !
Provar på ett antal olika ställen på vägen. Mejlar Teknik-Lasse som ber oss titta in på vägen. Han konstaterar snabbt via samtal med Net1 att jag förbrukat mitt utrymme.
Drar mej till minnes att husbilen stått utanför huset när jag jobbade med "Dropbox". Antar att jag då ovetandes "lyckats" använda Net1 fullt ut och tömt ut mitt utrymme.
Nåväl, Teknik-Lasse ordnade så att jag omgående fick en uppgradering och kunde surfa vidare på vägen till Norge.

Sitter nu i Älvdalen med 2,83 ner, vilket man får vara nöjd med.

Teknik-Lasse och Emma bjöd på en härlig tur med Grålle och kärra runt fäbovallarna på Fåsås.

Hälsningar
Kåre
 

Bilagor

  • Kopia av IMG_5347.JPG
    Kopia av IMG_5347.JPG
    1,3 MB · Visningar: 3

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Net1:s urusla kundservice...

På Net1:s dagsurf får man 500 nya MB varje dag. Kostar 19 kr de dagar som nyttjas.
 
Senast ändrad:

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Jo. men då talar vi om den lilla D:40 eller hur.

Vet av erfarenhet att skillnaden är rätt stor mellan D:40 och D:35.

Hälsningar från Fulufjäll
1.71 / 0.72

Kåre
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Jag har samma erfarenhet. D35 är bättre, men vadå.......det kommer ju bilder och bokstäver ur båda:)
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Man kan ju köpa en kvällstidning åsså då :D

Å är man pensionär så har man tid å vänte med en D:40 :p
Men jag vägrade att vara pensionär, därför blev det en D:35;)

Kåre
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Jag får samma hastighet och täckning med D40 som kompisens D35! Jag har den som reserv. 39 kr/mån kan man stå ut med och ingen uppsägningstid.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Net1:s urusla kundservice...

För att vara garanterad bra täckning är D-35 oslagbar!
Vi har åkt med D-40 & D-35 parallellt och det är stor skillnad.:rolleyes:

Kan inte säga detta för många gånger... Ni som vill vara säkra på att ha tillgång till internet, Net1 är oslagbart! Det är viktigt är att välja rätt router för att inte bli besviken.

Från ett Soligt dalarna (Fåsås Fäbod)
 

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Sv: Net1:s urusla kundservice...

Nu har jag fått problem med kundtjänst på Net1
Vi har haft Ice.net sen Mars 2010 tog D-35
Var på Nolia mässan i Umeå (aug 2011)där en ivrig försäljare av Net1 ville förlänga vårt avtal + att vi skulle få den NYA D-35 som Eriksson utvecklat programvaran på
Den skulle klara dom nya hastigheten
Våran gamla med kinesisk programvara ? skulle inte gå att uppdatera enl försäljaren ?
Skrev på en förlängning av befintligt abb med samma månadsavg som tidigare
Fick senare reda på att det var en lögn med en ny D-35 som klarade nya hastigheterna
Tog kontakt med kundtjänst och ville ångra mitt avtal det skulle gå bra eftersom det inte gått 2veckor
Fick hemskickat en returfraktsedel sen returnerade jag det oöppnade modempaktet sparade kvittot fr posten med kolli-id (Tack för tipset ludde)
Nu har det kommit en en faktura fr Net1 på 2 abb =499kr
 
Toppen