• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Net on net Tv 19' Andersson

F

F.d. 52940

Guest
Sv: Net on net Tv 19' Andersson

Hej!!
Vi har Anderssons tv och har inga problem med dem.
Orsaken är att det blir för stor belastning på kablachen 6 kv meters kabel måste det vara..från bateriet
hade samma broblem med vår tv o datorer innan vi ändrade om så vi har bara tv och annten på kontakten till tv uttaget.. och datorerna kopplade från bateriet med 6 kv kabel .. inget brummande mer fungerar perfekt...
hoppas det funkar
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Net on net Tv 19' Andersson

Hej, det låter bra. Jag har pratat med dem i veckan och jag ska byta den imorgon när jag har HB med mig och samtidigt testa den nya så att den fungerar.


Runar.

Vi har en 19" Andersson med inbyggd DVD och har kört den många timmar i husbilen på 12V och den funkar klockrent, så även på 220V. Vi kör Boxer med HD kort. Kanonbild och ljud.
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Net on net Tv 19' Andersson

Jag provade tv direkt på batteriet och det var samma fel.

/R

Hej!!
Vi har Anderssons tv och har inga problem med dem.
Orsaken är att det blir för stor belastning på kablachen 6 kv meters kabel måste det vara..från bateriet
hade samma broblem med vår tv o datorer innan vi ändrade om så vi har bara tv och annten på kontakten till tv uttaget.. och datorerna kopplade från bateriet med 6 kv kabel .. inget brummande mer fungerar perfekt...
hoppas det funkar
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
949
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Net on net Tv 19' Andersson

Hej

Jag skulle byta min 19 tummare i husbilen till en 22 tum. Köpte en Andersson och fick då problemen som beskrivs i tråden, brum och streck i bilden. Kopplade tv med original 12v kabel som Netonnet säljer, kopplade även direkt på batteri i både bodel och fordonsdel utan någon skillnad.

19 tummaren som sitter originalmonterad har en mycket klenare matning till 12 volt.

Jag har kontakt med en handlare som säljer Grundig tv och fick låna en ny 22 tummare. Det var exakt samma problem med den. Jag vet inte vad jag skall göra men får väl klura på det.

Kenneth
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Net on net Tv 19' Andersson

Ja, det är tråkigt när detta händer.

Jag har en gammal Saga TV från elgiganten och den fungerar klockrent.

/R
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Net on net Tv 19' Andersson

Du får prova våran 19" Andersson för den fungerar utmärkt och vi kan prova din för att se om det är Tv´n , kabeln eller om det är dags att byta husbil ;) .
 
F

F.d. 29989

Guest
Sv: Net on net Tv 19' Andersson

Ja, det var ju häftigt att så många har problem med Andesson. Måste vara ett systemfel att Andersson inte tål "enkla" störningar i våra bilar. I min Deth Magic -11 satt en 19" Caratec i original = inga problem. Ville ha 22", skaffade Andersson, fick jättebrum/ljudet + bildstörning/ränder från PioneerDVD:n och satmotagaren som båda matar med TV:n med komposit/video. Skaffade dyrt galavaniskt filter för bild och ljud = lite mindre brum + nu utan ränder men med sämre bild. Jag lämnade tillbaks Andersson 22" med bytesrätt, NetOnNet hade ingen ersättning så jag fick pengar i retur. Köpte ny 22" DmTech på SIBA nu med DVD + billigare, fick plats på millimetern. Den funkar utan brum och bildstörning efter många timmars felsökning och strul med Andersson. Mvh Philip
 
F

F.d. 9058

Guest
Sv: Net on net Tv 19' Andersson

Runar. Hur har det gått med tv'n?
 
F

F.d. 24320

Guest
Sv: Net on net Tv 19' Andersson

Andersson är ett märke jag aldrig mer ska köpa. De kan vara helt felfria, men också helt knasiga. väldigt ojämn kvallite på produketerna mao. har du två tvapparater av samma modell brevid varandra kan den ena ge perfekt bild medans den andra blir helt gryning.
variationerna i kvalliteten berodde på enl han jag känner som arbetar på netonnet att det är deras egna märken och dom stoppar i vad dom har för stunden som passar i apparaterna. Känns inte säskilt bra om jag ska vara ärlig, dessutom påstod han att specifikationer och angivna effekter inte alltid ligger ens i närheten av saningen.

Vet inte exakt hur det ligger till med detta, men det var vad min vän som jobbar där sa till mig när jag kom för att lämna tillbaka tvn jag var missnöjd med.
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Net on net Tv 19' Andersson

Hej
I fredags tog vi husbilen till netonnet i Ullared, parkerade utanför och gick in och bytte tv. Försäljaren sa att det inte var någon ide att testa en ny likadan Andersson . Så jag tog en 19" ditec och provade ute i husbilen först innan jag gick in igen och fullgjorde mitt byte.

Den ny tvn fungerar klockrent vi har den i sovrummet. Det enda problemet var att vi båda somnade med tvn på!! (ilandsproblem)

Ha en bra söndag

Runar
 
Toppen