• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigeringsfel

I

ingjo

Guest
Sv: Navigeringsfel

Hej,

Har en Mio C710 och känner igen de fel som många påpekat. Tror att alla märken är behäftade med samma fel.- Jag blev nyfiken när du skriver att du använder datorn vid utlandsresor vad jag förstår och då är min fråga vad du har för leverantör? Det kan ju bli så hiskligt dyrt att koppla upp sig utomlands. Men det är ju ruskigt praktiskt att kunna använda datorn, även då.

Ingo
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Navigeringsfel

Nu har vi alla uppgraderingar i 660. De var inte dåliga tidigare heller. Kanske kan problemet ha varit att vi kör som lastbil. Jag har fått förklaringen av sverigeimportören att kartorna inte skiljer på lastbilar och andra fordon. Om det nu var så att den väljer större vägar på grund av inställning lastbil så är det märkligt med alla småvägar mellan Oskarshamn och Jönköping. Det är också märkligt när vi hamnade på en liten väg i Bretagne med gräs i mitten på vägen. Den vägen ledde också ned till havet och var bara körbar vid lågvatten. Jag accepterar att navigatorn inte har tidvattenlistor inprogramerade.

Mellan städerna hittar vi själva, jag håller med om den stora nytta att hitta i och ur städer. Vi finner också ställplatser och campingar på ett enkelt sätt. Navigatorn har också hjälpt till att finna golfbanor för både dag och nattbruk.

Så visst navigatorn är till stor glädje och hjälp. Men man får vara kritisk till en del förslag. Som övrigt i livet alltså, man får vara kritisk och tänka själv om de förslag man erbjuds.

Nu står vi i La Manga och skall prova med de nya uppdateringarna snart.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen