• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

navigering

valle

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2025
Har en Garmin nuvi 250 hur skall jag lägga in kordinater i denna.Har kordinaterna till Gardemoens flygplats,åker från Arvika till norge.beskriv gärna hur man gör rent allmänt att lägga in kordinater.Mhv.Valle.

Sv: navigering

Med mapsource på pc så kan du lett søke og lage ruter som du laster opp i Garmin GPS.

For turen fra Arvika til OSL (Oslo lufthavn Gardemoen) så er det enkelt:
Finn vei 61 fra Arvika til grensen, der kommer du inn på RV 2 som du følger til den ender i E6, her er det skiltet frem til flyplassen. totalt 146 km fra Jvs i Arvika. (Lekte meg med en kopi av mapsource)

Sv: navigering

Om det är som på min 760 så trycker du "VART" sen vänder du sida med pilen till höger och då har jag "kordinater" där .
Jag försökte hitta en manual till din men jag hittade inte den .

Men skall du till Gardemoen så är det ju bara klicka på "VART" /intressanta platser/transport/Flygtransport och sedan klicka ner till Gardemoen .

Tillbaka
Toppen