• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

navigering

valle

HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
Har en Garmin nuvi 250 hur skall jag lägga in kordinater i denna.Har kordinaterna till Gardemoens flygplats,åker från Arvika till norge.beskriv gärna hur man gör rent allmänt att lägga in kordinater.Mhv.Valle.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: navigering

Med mapsource på pc så kan du lett søke og lage ruter som du laster opp i Garmin GPS.

For turen fra Arvika til OSL (Oslo lufthavn Gardemoen) så er det enkelt:
Finn vei 61 fra Arvika til grensen, der kommer du inn på RV 2 som du følger til den ender i E6, her er det skiltet frem til flyplassen. totalt 146 km fra Jvs i Arvika. (Lekte meg med en kopi av mapsource)
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: navigering

Om det är som på min 760 så trycker du "VART" sen vänder du sida med pilen till höger och då har jag "kordinater" där .
Jag försökte hitta en manual till din men jag hittade inte den .

Men skall du till Gardemoen så är det ju bara klicka på "VART" /intressanta platser/transport/Flygtransport och sedan klicka ner till Gardemoen .
 
Toppen