R
RapidoJanne
Guest
Hej, Jag funderar på att byta min existerande GPS mot en ny Alpine X902D-DU och skulle uppskatta er feedback eftersom den är ganska dyr, mao är det valuta för mina pengar?
cheers..
cheers..
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Känner inte till just den modellen. Vi har en lite äldre model: INE-W990BT och är väldigt nöjda med funktionaliteten. Navigation, radio, backamera-inkoppling, telefon (både ringa och spela musik/podar) funkar mycket bra.Hej, Jag funderar på att byta min existerande GPS mot en ny Alpine X902D-DU och skulle uppskatta er feedback eftersom den är ganska dyr, mao är det valuta för mina pengar?
cheers..
Alla dessa multimedia enheter är bara krångel tycker jag, vet ingen som klarar av att utnyttja och komma åt alla funktioner, sen gillar jag inte placeringen mitt i bilen där bilradio brukar sitta. Att vara bunden till en dator verkar väldigt primitivt, idag uppdaterar man GPS via Wifi. Men en Alpine ljudanläggning sittande mitt i bilen har jag gärna och då stöttad av min telefon som ligger någonstans!
Såg vid besök hos N+B i Polch att man hade utrustat några nya bilar med Alpine, såg väldigt bra ut (men navigering fungerar rätt bra även med en iPad som sitter monterad på ungefär samma ställe).
Det finns ju flera appar som har offline-kartor, och har man en telefon eller padda med inbyggd GPS funkar den ju lika bra oavsett om man har mobiltäckning eller ej. Vår favorit har hittills varit Navigon, men den är ju på väg att somna in. Använder också Copilot en hel del, men det finns som sagt fler.Kruxet med iPad och/eller andra appar via mobilnätet är att om man inte har täckning så har man "inget". Med en GPS har man alltid connection....
Även med en iPad kan du lägga in längd, bredd, höjd och vikt i navigationsappen IGO.Absolut, håller med dig. Men fördelen enligt mig är att TomToms mjukvara är bättre och att du kan lägga till din bils höjd, bredd samt vikt så slipper du köra in på vägar med låga viadukter, vilket har hänt.. Och allt är bättre än Kenwoods kartmjukvara..