Handlade sygic idag 1 års abonnemang för 16,99EU via bankort gick snabbt och smidigt, tar hem halva eu som jag räknar köra på OM jag kommer iväg, ska lägga in det på mobilen som reserv och förmodligen på min extra mobil som fått jobba mobil med hotspot och skickat data till tv och mobil i flera år, den får bli reservernas reserv.
Trippel redundans heter det.
Det lilla jag sett verkar bra och med sattelitvy kan man ju se det blå strecket man ska köra efter och landskapet som flyter förbi. En enorm skillnad mot IGO. De har halkat efter enormt . Jag så en liten shorts video på youtube igår det är en liten app som fungerar som en brygga mellan maps och sygic man kan altså leta upp restauranger via maps och sen flytta den man vill köra til direkt in i sygic. Jag letar efter var man kan hitta denna lilla app. Jag hitade den med hjälp av ai och gammal PB kunskap. gick att installera fast den inte var säker eftersom den är från 2016.
Förmodligen inte kompatibel med modern sygic. Där ska det gå att skicka via gpx filer och även kmz ska fungera får testa blev lite svettigt att göra alla inställningar vilket inte är helt klart, tog hem både till plattan och mobilen.
Tänk om man skulle köra i kameraläge med glasögon på och bara köra efter den blå linjen på vägen den övriga trafiken skulle man bara se genom kameran som en film eller simulator att styra efter men det skulle ju vara verklighet, lite svårt att starta om efter en krasch!
Tekniken ger många fördelar men man måste inse begränsningarna.
Själv håller jag ögonen på vägen och bara snabba ögonkast på gps plattan som sitter bredvid siktlinjen utan att skärma av vägen. Tog en stund att fundera ut bästa läget.
Backkameran som var en backspegel kommer hamna där bilradion var den var nästan omöjlig att se när solen sken på den. Backspegeln är återställd till standard.
Säkerhet är prio 1 avskyr att ligga på sjukhus även om "Jag hade ju rätt" !
Under mina sökningar på nätet efter bästa navigeringsappen kommer ofta maps upp som den bästa, trots att recensionerna visar annat och även min erfarenhet.
Jag tror att om man söker är alltid google bäst på allt samtidigt de står för sökningarna, manipulation javisst å det grövsta.
Vi kommer få se det under valåret och då vet man inte vad som är sant eller rysk propaganda.
Att ständigt via nätet få propaganda fordrar intelligens och ett starkt psyke för att motstå, lätt fär oss som "fria" svenskar att säga eller?