• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigation Copilot

F

F.d. 22252

Guest
Kanske bäst att se om du verkligen fått in rätt version av copilote den senaste. Jag har inte hållit på särskilt mycket med iphone men är det inte någonstans i inställningar man verkligen tar bort den gamla appen. Skulle det vara så lätt att göra det med ikonen så är det ju lätt att radera något viktigt. Gör man samma i android blir man bara av med genvägen och den lär ju kunna komma tllbaka om man uppdaterar men inte säkert programmet blir det.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.222
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Kanske bäst att se om du verkligen fått in rätt version av copilote den senaste. Jag har inte hållit på särskilt mycket med iphone men är det inte någonstans i inställningar man verkligen tar bort den gamla appen. Skulle det vara så lätt att göra det med ikonen så är det ju lätt att radera något viktigt. Gör man samma i android blir man bara av med genvägen och den lär ju kunna komma tllbaka om man uppdaterar men inte säkert programmet blir det.
Man trycker på ikonen en stund. Då kommer det upp vad vill du göra tex "radera app" = Av installera av programmet. Finns inte i typ inställningar att radera program
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.222
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Kanske bäst att se om du verkligen fått in rätt version av copilote den senaste. Jag har inte hållit på särskilt mycket med iphone men är det inte någonstans i inställningar man verkligen tar bort den gamla appen. Skulle det vara så lätt att göra det med ikonen så är det ju lätt att radera något viktigt. Gör man samma i android blir man bara av med genvägen och den lär ju kunna komma tllbaka om man uppdaterar men inte säkert programmet blir det.
Gör man samma sak på Android trycker på ikonen så får du upp "avinstallera"
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Hittade var man kan radera appar i inställningar, om det blir nån skillnad mot att radera via ikonen vet jag inte5B136F5E-F75B-4BD2-9930-040A27739387.png
Du klickar på namnet på appen du vill ta bort så kommer alternativet radera upp.
 

Trell

FD HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
872
Medlemskap
2021
Hej
Tack för hjälpen med mina frågor, nu har jag avslutat kontakten med CoPilot support
deras svar är programmet utgår alltid med snabbast väg, senaste uppdateringen
har begränsade färjelinjer pågrund av Covid-19
Får vänta på ny uppgradering
 
F

F.d. 22252

Guest
Det går ju ganska lätt att se vilket vägval som är bäst, svårigheten är ju när man är utomlands och inte känner till området alls.
Finns ju bra mycket mer berg än vi har hemma som ställer till det. Det man önskar är ju att det fanns en inbyggd intelligens appen som gör att man inte ska vara tvungen att med andra kartor ta fram en bra rutt, så här vintertid kan man ju sitta och torrsimma men i skarpt läge i bilen blir man bara stressad.
Finns ju mycket youtube filmer att titta på en del bra andra riktigt dåliga fick fram att CoPilote verkar ha snabbt vägval som default om man inte går in och ändrar det var på iphone. En färja är ju inte snabb speciellt inte om man ska vara där 1-2timmar i förväg.
Så de flesta vägval som inte har färja eller en som har en kort sträcka och går ofta blir ju snabbare även om den blir minst ekonomisk pga avgifter och bränsle, chaufförens behov av vila finns ju heller inte i beräkningarna.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Men man gör ju så att man plockar ut rutten, kollar färjeavgångar, CoPilot talar om körtid till Gedser. Så lägger man på 30 min-1 tim (från Ängelholm) om uti fall att. Lite marginal måste man ha.
Och sedan anpassar man avgångstiden i klockslag från Ängelholm efter det.
Tar en kopp kaffe i hemmet, i stället för att vänta i färjeläget :)
 
Toppen