Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Kan tipsa vad som inte fungerar. Iaf för mig. Köpte en iSens. Falsklarmar hela tiden. Hoppas någon annan har bättre erfarenhet. Annars ska detta larm täcka det mesta. Gasol, CO2, N2 och narkosgas.För några år sedan läste jag om rån med hjälp av narkosgas. Har någon blivit drabbad av det, eller är det bara rykten?
Finns det något larm som funkar? Litar inte riktigt på allt från Kina....
Absolut, vi hade en tråd tidigare med ett ex. där någon monterat en "kinavärmare" felaktigt i nån form av container som då orsakade dödsfall.Kan vara problem med värmare om man vaknar och mår dåligt avgaser i bilen co är ju väldigt farligt även i låga koncentrationer.
Är det låga koncentrationer under en längre tid så kan ju inte kroppen ta upp syret i luften. Besiktningen kontrollerade vw bilar med luftkylda motorer noga eftersom rostiga ljuddämpare som var kopplade till värmen skickade in co med värmen en idiotisk konstruktion som aldrig varit godkänd idag.Absolut, vi hade en tråd tidigare med ett ex. där någon monterat en "kinavärmare" felaktigt i nån form av container som då orsakade dödsfall.
Jag håller med dig.Vad tycker ni?
Mulig dumt spørsmål, men selges Nortronix NX-alarm i Sverige og har dere kjennskap til den?
Det er litt derfor jeg spør. NX-alarmen dekker det aller meste av gasser, inkludert narkosegasser, så jeg stusser litt på hvorfor folk føler at de må ha en 3-4 ulike alarmer i bobilen. Er det fordi de ikke stoler på at én alarm kan dekke alt?Jag har ett NX-4 monterat 2004.
Testar det varje år och det fungerar bra ännu idag. Verkar vara bra kvalitet.
Kan den verkligen täcka alla former gas? Oavsett densitet? Det har jag svårt att tro.Det er litt derfor jeg spør. NX-alarmen dekker det aller meste av gasser, inkludert narkosegasser, så jeg stusser litt på hvorfor folk føler at de må ha en 3-4 ulike alarmer i bobilen. Er det fordi de ikke stoler på at én alarm kan dekke alt?
Har det inte separata sensorer som kan blaceras ut på lämplig höjd i lämpligt utrymme så föredrar jag att lita på vetenskapen, densitet är ju inget nytt.Det er litt derfor jeg spør. NX-alarmen dekker det aller meste av gasser, inkludert narkosegasser, så jeg stusser litt på hvorfor folk føler at de må ha en 3-4 ulike alarmer i bobilen. Er det fordi de ikke stoler på at én alarm kan dekke alt?