• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Namn på husbilen?

Sv: Namn på husbilen?

Precis som vår med andra ord :tongue: Fast det är Jätten Jorm som står staty på hembygdsgården i Strömsund, och inte Dunderklumpen.
jag trodde att det var dunder klumpen då har jag inte lyssnat på berätelsen kollade inte vad det stog på skylten:confused: så marie tyckte att den ska heta Jätten i stället så blir det nästan rätt;)

Senast ändrad:

Jag har inte bestämt mig än, men med tanke på tidigare erfarenheter i ämnet, så borde den väl heta Skorven 2.

Jappe

Leif-143 döpte min Knaus Box Star MQ 550 till SLOTTET eftersom jag kört runt i flera år med en Volvo 245. Tyckte väl att jag bytt upp mej.

Senast redigerad av en moderator:

jag trodde att det var dunder klumpen då har jag inte lyssnat på berätelsen kollade inte vad det stog på skylten:confused: så marie tyckte att den ska heta Jätten i stället så blir det nästan rätt;)

Rekommenderar er verkligen att se filmen! Mängder av vackra vyer från norra Jämtland. Och det är dessutom en mycket trevlig historia, med Beppe och tecknade figurer. Tekniskt avancerad film. Och poetisk givetvis eftersom det är Beppe som skrivit den :)

Esse-Bo ... = ... vårt 'bo' under resor
Esse-Bo ... = ... för att jag är född i Esse , Österbotten , Finland

//kaj

Hej!
Som gammal turnerande musiker i b.l.a många dansband kallade vi våra bussar för....
:spinny::spinny::spinny: Turnebullen!!!! :spinny::spinny::spinny:

Kanske något att ta efter?

Senast ändrad:

Våran gamla husbil fick snabbt namnet "BUSAN" eftersom hon ville busa lite i början. (Startproblem)

Hälsningar
Eva o Börje

Hej.
Första husbilen döptes till Mimmi av yngsta barnet, sen blev det Saga.
Ett nordiskt namn.

Vår nya husbil som skall hämtas på tisdag 10/3, har fått namnet Hannibal.
Jo det är en Carthago, elefanterna får vara lastbilarna på vår väg.

Stephan

Ett av våra barnbarn har döpt vår husbil till "gamla Bettan" för hon är säker gamla bettan(från Robin Hood.)
MVH Gunilla

Att campa har jag alltid tyck om som vuxen. När jag fick egen husvagn vill säga. Innan tyckte jag att det var rena mardrömmen. :twitcy:

Sedan kom det en hund i familjen. Då fick han förstås heta Campo. :)

Därefter köpte vi våran första husbil. Då fick den heta efter hunden, Campomobil. (eftersom Campo ochså är en Italiensk ras)

Nu är vi på våran andra Campomobil, Campomobil II.

Below.gif

Senast redigerad av en moderator:

Vi kallar våran bil för "Annexet" och det är precis vad den är -ett Annex, som nu görs redo för att rulla ner till alperna.:)

Och våran döpte vi till "La Finca" av någon anledning.

Fincan

Tillbaka
Toppen