• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Namn på husbilen?

F

F.d. 24282

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Såklart husbilen (och övriga fordon...) måste ha ett namn! Nu åker vi med Ture, eftersom vi önskar oss många sköna Turer med honom och dessutom hoppas på bättre Tur än med vår gamla bil.:yes:
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Vi har funderat länge vad han skall heta, han är ju drygt ett år nu, så jag frågade honom, :wideeyed: jo då han heter Lufs
:):)
 
F

F.d. 52938

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Vi ska döpa den nya bilen till Lusthuset !
Frank 59
 
F

F.d. 16480

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Hej har en LT 31 med sovalkov så första namnet var DROMEDAREN ( en puckel )

Men efter byte av dörrar till teleoranga och med vit topp samt beige kaross + viss ytrost här och där som man bättrat på med rostskyddsfärg ,så är namnet KAMELONTEN

:)
 
F

F.d. 5926

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Vi döper oftast våra bilar efter namnsdagsnamnet den dag som bilen levererades, eller närmast tänkbara i alla fall. Så därför blev det "Ruben" den 17:e maj (som ju också är den där oljenationens nationaldag) för 19 år sedan.:)
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Det blev bildop i Grebbestad, Rudolf blev namnet (han med den röda mulen)

Det var Rolf & Gun som kom med förslaget så dom ska nog få bli faddrar
 

Leif-143

FD HBK Medlem
Inlägg
426
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021
Sv: Namn på husbilen?

husvagnen jag hade innan hette my love, den första husbilen blev således my love II, och nu rullar jag runt i my love III
 

Benny & Marie

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2024
Sv: Namn på husbilen?

Vi har uppkallat våran husbil för dunderklumpen som står i strömsunds hembyggsgård namn på husbilen kom på tal när vi var där :)
 
F

F.d. 8765

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Och vår bil heter Tecken för att det är en T.E.C.
 
F

F.d. 9232

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Vi har uppkallat våran husbil för dunderklumpen som står i strömsunds hembyggsgård namn på husbilen kom på tal när vi var där :)

Precis som vår med andra ord :p Fast det är Jätten Jorm som står staty på hembygdsgården i Strömsund, och inte Dunderklumpen.
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Namn på husbilen?

Hejsan vänner.
Frugan döpte vår husbil till Blue Bird, enligt henna för att vi tidigare kört Thunderbird.
Frugan säger ju att det är hennes lekstuga så hon fick döpa den.
Ha en fin dag kära vänner.
MVH KEJO 20
 
F

F.d. 5447

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Vor fastighet hedder Ljungsdal - et vanligt rødt træhus. Men min mand har lært børnebørnene, at det hedder Ljungsdal Gods (gods betyder herregård på dansk), så det lyder ret imponerende.

Husbilen hedder også Ljungsdal, men i daglig tale mini-Ljungsdal.

Nej, siger datteren, det må være Ljungsdal Gods-transport...

Hilsen Kirsten
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Hej på Er alla glada husbilsägare! Vi har en sprillands ny Dethleff 08 som är nu två månader gammal. Vi har kört 900 mil då vi kör mycket efter dansband i Sverige omnejd och milen ramlar iväg fast vi kör ju inte bara efter dansbanden och dansar. Vi är ju dansflikar men även tycker vi om att åka runt och se oss omkring i vårat vackra land. Så vi har döpt våran husbil till tunébuss tyckte det passade bra när vi åker runt i Sverige och dansar det är bara dekalen som fattas nu tänkte ha en bak där det står tunebuss efter Sveriges bästa dansband eller något liknade.

Anita o Risto i Täby
 

Helena o Tom

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2024
Sv: Namn på husbilen?

Hej!

Vi åker runt i vår Laban. Vår första husbil var en Mc Louis Lagan, därav namnet som
fått hänga med från bil till bil.

Helena o Tom
 
F

F.d. 4067

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Hej!

Eftersom vi har en Quadro så kallar vi den Quadro stagioni(Fyra Årstiderna)
Så fyndiga var vi:)Kortare namn säger vi Quadron.

Jean1
 

Zodiac

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2024
Sv: Namn på husbilen?

Hej
Våran kallar vi Zodiac eller bara rätt oslätt husbilen

Zodiac HBK373
 
F

F.d. 8339

Guest
Sv: Namn på husbilen?

:wub::pVi kallar våran husbil för mysbilen för den mysiga känslan som alltid infinner sej när man tar en tur.
 
Toppen