• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Namn på husbilen?

Öckerö-bo

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
839
Medlemskap
2025
Sv: Namn på husbilen?

Roligt att det finns fler galningar.Vår Kabe har fått smeknamnet Husan.Tänkte ett tag på Kluckan som vår klinkbyggda havskryssare hette,men det kanske inte var rätt namn när man kommer från Tyskland.
Ha det gott i vårsolen!
 

LasseSg

FD HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Kumla
HBK-Nr
5286
Medlemskap
2023
Sv: Namn på husbilen?

Javisst, har också döpt. Den förra hette Knut. Bytte till en Mclouise Glen. Som avdankad trombonist heter den helt följdriktigt "Glen Miller".
Lasse S
 
F

F.d. 50097

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Åh, vilken rolig tråd! Vad kul att läsa vad alla döpt sina husbilar till! :)
Vår husbil heter Freedom eftersom vi tycker att det är precis vad husbilen står för, för oss

Helena & Peter
www.freedomtravel.se
 

Bilagor

  • Freedom.jpg
    Freedom.jpg
    122,4 KB · Visningar: 459

keskendal

HBK Medlem
Inlägg
253
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025
Sv: Namn på husbilen?

Vi har också haft namn på alla våra husbilar. Den nuvarande heter "Temuggen". Vi körde nämligen in till Vinslövs fritidscenter en söndag för att köpa en temugg då den ena gått sönder. På tisdagen köpte vi en husbil i stället (och fick på köpet en helt ny servis för fyra personer). Sveriges största och dyraste temugg???
Tidigare bilar har hetat Frankie (var en Frankia), Lottie I och II (Pilote) och Leffe (Detleff).
Karin;)
 
I

Inger & Taeke NL

Guest
:mh2: Jag kallar vàr Adriatic för "Adri", som ocksà är ett Holländskt flicknamn.
Som gammal truckförare är Taeke inte riktigt överens med mig att en bil, vilken sort det än är, ska ha ett namn.
Som före detta bàtägare sà tycker jag väl att det är trevligt att namnge husbilen ocksà.
Bàten hade jag döpt till "Hàllidej", kan ocksà användas till en husbil.

Hollandshälsningar!
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Namn på husbilen?

Tillverkaren Björn Simson på SMC i Göteborg har döpt vår bil till
SILVERPILEN
Vet inte riktigt varför?
Kanske för att det är den snabbaste husbilen han gjort - Iveco Daily med 146 kusar åsså en KCR-box därtill - vet inte vad det kan bli. :)
 

Bilagor

  • smc_platis.jpg
    smc_platis.jpg
    28,8 KB · Visningar: 434
F

F.d. 50982

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Hej! Vår första husbil döpte vi till Gamla Bettan, en äldre dam som absolut inte kunde hålla tätt och ställde till svampodling uppe i "mulen", vi fick helt enkelt göra oss av med henne och skaffade en mindre Dethleff, såklart LillBettan, när vi växt ur henne så blev det en betydligt fräschare dam, Betty Boop, en Carthago -06...nu är vi nöjda för stunden...
Här i Fagervik utanför Timrå har det nyss storsnöat, men solen kikar fram ändå!
Ha en bra helg alla!
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: Namn på husbilen?

Hej!

Vår Hymer har fått smeknamnet "the CRAB"
Namnet tyckte vi passade eftersom när den står installerad på gaveln på vårt hus under vintern, ser det ut som om det är en krabba som tittar fram bakom hörnet.
 
F

F.d. 29942

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Vi har köpt en Tec, så jag funderar på att döpa den till Tekla, ja så får det bli :msn_idea:

Plingis
 
F

F.d. 55368

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Morrhoppan heter mitt, Harley´s och Ängel´s hem sedan tre och ett halvt år.
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Namn på husbilen?

Vi hade första sommaren med husbil helgen efter midsommr dragit Östersjön runt medurs,
Sverige, finnland, Estland, Lettland, Litauen och pPolen och låg och drog oss i bilen
1:a morgonen utanför Warszawa.
då skickade salig svärmor ut vårt barnbarn för att hämta oss till frukost.
Klaudia återkommer och säger: "dom sova!". M.a.o. ingen reaktion innifrån bilen.
Svärmor tror att Klaudia säger något på polska så hon undrar vad uggleboet
(dom = hus, sova = uggla) så det blir en del skratt när det hela rettsa ut.

Alltså heter husbilen "Dom Sova", tyd det som ni vill. :p
 
Toppen