• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nöjd med din husbil?!

Hans.z

HBK Medlem
Inlägg
237
Kommun
Avesta
HBK-Nr
34769
Medlemskap
2024
Tack för förtydligandet!
Ja jag gillar också webasto och hela iden med diesel till både motor och värme.
 

knabjalf

HBK Medlem
Inlägg
85
Kommun
Bengtsfors
HBK-Nr
30847
Medlemskap
2024
Nöjd och belåten. Adria Coral S 670 SLL -11. Alla fordon är som tidsinställda bomber, vet aldrig när det smäller. Så bättre vara belåten så länge det fungerar. Byter inte heller boende när kranen läcker.:mh3::music-icon:
 

Hans.z

HBK Medlem
Inlägg
237
Kommun
Avesta
HBK-Nr
34769
Medlemskap
2024
Nöjd och belåten. Adria Coral S 670 SLL -11. Alla fordon är som tidsinställda bomber, vet aldrig när det smäller. Så bättre vara belåten så länge det fungerar. Byter inte heller boende när kranen läcker.:mh3::music-icon:

Nöjd och alltid redo, jag ser på noterna att du lyssnar på "the final countdown" av Europe så du är redo..
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
668
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Efter att vår nyare Kabe mer eller mindre havererade så beställde vi en Nordic Extreme. Fördelen med denna är att vi kunde få den anpassad efter våra behov. Vi hade ganska mycket önskemål efter Kabe-äventyret (gick åt mycket silvertejp). Det är fortfarande en kompromiss emellan vår lista om önskemål och vad en 7.5m lång husbil kan innehålla men jag skulle inte ge upp bakhjulsdriften (Ok, 4WD fanns som alternativ), MB 7G vxlådan tillsammans med 3L V6 motorn eller Victron batterisystemet.
 

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
6 år o 5300mil med La Strada utan problem, väldigt nöjda, nu väntar vi på Chausson 640 och hoppas på lika problemfria mil och år
 
Toppen