• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nån som har en Fiat Freemont?

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Nån som har en Fiat Freemont?

Nä, inte än!
Ekonomin tillät inte bilköp just nu, men Fiaten är fortfarande intressant när det blir dags, nästa år eller så.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Nån som har en Fiat Freemont?

Min kusin köpte en 12:a ny inga större problem enligt dom mer än småfix inget större fel enligt dom som köpte en bensin och går relativt billgt med hänsyn till storleken runt 0,75 i lagliga hastigheter. Bra rymd som uppskattas med 3 barn.
 

Joppe

FD HBK Medlem
Inlägg
94
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
12196
Medlemskap
2023
Sv: Nån som har en Fiat Freemont?

En bekant till mig har en ny diesel automat, han tyckte den växlade sen och låg länge på för låg växel men så satte han i en KCR Box och fick ner vridmomentet till lägre varv och nu går den lugnt o fint. Enda nackdelen med bilen är väl att den får dra lite, 750kg tror jag, kan vara lite mer men det är väldigt lite för att vara Suv. Har finesser som inbyggda barnstolar ( ca: 6 år o uppåt ) Dvd spelare och allt lull lull.
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Nån som har en Fiat Freemont?

Släpvikten låter konstig, skulle den väga så mycket att släpvikten blir så liten, eller vad? Får kolla det! Måste ju kunna dra ett 1500kg-släp iaf...
 

Joppe

FD HBK Medlem
Inlägg
94
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
12196
Medlemskap
2023
Sv: Nån som har en Fiat Freemont?

Har kollat med kompisen, 950kg med B-kort och 1100 kg med BE-kort.
Det är ju ganska lite tycker jag, många suvar får väl dra 3 ton.
så det finns väl en orsak att dom är billigare.
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Nån som har en Fiat Freemont?

Jaha, ganska exakt ett år senare blev det ny bil!
Det blev dock ingen Freemont, det blev en Toyota RAV 4!
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Nån som har en Fiat Freemont?

Äger en sedan 1 år. 3000 mil och inga större problem. Tomt batteri en gång, lite oförklarligt och som nämnt här väldigt högt växlad, gör 140 kmh innan man passerar 2000 varv. Mycket prisvärd och så mycket rymligare än alla andra i sin klass tänkte jag skriva. Men den är ju sin egen klass. Form som en kombi, drag av SUV men maskerad storlek som en MPV. Plockar man dessutom ut stolarna längst bak så blir den riktigt rymlig.
 
Toppen