• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Någon som har erfarenhet av Carpuride?

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
I tråden Jämförelse GPS och app i telefon så skrev jag om Garmins dåliga resultat med omdirigering av färdvägar, och andra vittnade om det inte bara är Garmin… Så därför kommer jag att gå över till navigationsapp i iPhone (Sygic eller Apple Kartor). Jag har en Pioneer multimedia stereo med inbyggt CarPlay stöd men det är svårt att se något på skärmen och än värre blir det med polariserande glasögon. Därför har jag funderat på en extern CarPlay enhet, typ Carpuride. Är det några som har erfarenhet av sådana? Hur är läsbarheten på dessa?
 

simbalsyd

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
33028
Medlemskap
2024
Jag har en Carpuride W901 Pro. Jag köpte den eftersom den har dual Bluetooth och tanken var att man enkelt, utan kablar, skulle kunna koppla den till den befintliga stereon. Det gick, men att ringa gick inte bra eftersom mikrofonen, som är kopplad till den befintliga stereon inte blev inkopplad. Jag kan nämna att det fungerar perfekt att ringa när inte Carpuride är inkopplad. Jag labbade en hel del och kopplade istället in den via AUX på stereon. Jag har sedan provat att ringa med mikrofonen som är inbyggd i Carpuride samt två externa inkopplade i den. Det fungerar inte så bra och därtill störande kablar.

Jag frågade försäljarna i Kina, innan jag beställde den, om det skulle fungera att ringa med Bluetooth med den befintliga mikrofonen. Det skulle det men det gjorde det inte...

För någon vecka sedan insåg jag att det fungerar om jag rycker ur nätsladden till Carpuride om det ringer och sedan svarar jag som vanligt. Då hoppar mobilen automatiskt över till stereon och allt fungerar men det är ju ingen vacker lösning.

På grund av strulet har jag börjat fundera på att beställa en ny stereo med inbyggd trådlös Android Auto. Jag vill att mikrofonen, knapparna på ratten och back-kameran ska fungera utan en massa strul. Stereon jag har idag är en Pioneer AVH-290BT. Den fungerar egentligen perfekt men det vore fint med Android Auto.

Har någon ett tips på lämplig ny stereo?
 
Toppen