• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nästan ända fram - med DHL.

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

Jag stänger av allt framåt natten, även mig själv numera!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

Jag sålde androidplattan (Ampe 82) till en kompis men eftersom han faktiskt möjligen är ännu sämre än vad jag är på dessa moderniteter så hämtade jag plattan hos honom för att lägga in Locus Pro + lite annat. Jag lyckades faktiskt med uppgiften men en sak jag inte klarar är att ta en skärmdump med plattan.

Foto
pp.jpg

Någon som vet hur man gör?

Tack på förhand!

Jappe
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

I min androidlur var beskrivningarna för hur man gör en skärmdump entydiga på internet, man skulle trycka på avstängningsknappen och volymsänkningsknappen samtidigt.
Helt omöjligt för mig och varje gång jag försökte misslyckades jag, resultatet blev en avstängd telefon eller sänkt volym!
En dag surnade jag till och läste massor av tips om min modell igen men överallt kom samma tips fram gång på gång, av och volymsänkning..

Det kanske har med tajmning att göra för jag började träna utan en tanke på att ge upp och helt plötsligt fungerar det. :)

mvh jocke
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

Ser ut som Home + strømknapp og Senk volum + strømknapp er de mest brukte i 4.0 og nyere Android. Ellers finnes det et antall apps for dette, les i beskrivelsene og velg en som ikke trenger root. Disse apps kan en som regel velge selv hva som trigger skjermdump og hvor en skal spare bildene og om det skal være jpg eller png.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

Ja, jäsingen! Tack Sjöberg!

Jag försökte skriva detta på plattan och bifoga en bild på skärmdumpen men misslyckades skändligen. Sådant går lättare på ipaddan, faktiskt!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

Tillbaka till ämnet: Nästan ända fram - med DHL.

DHL fortsätter att jäklas med mig. Nu senast har 200 bubbelkuvert försvunnit någonstans i Västsverige, kuvert som jag måste ha snarast för att kunna skicka ut Lilla Moselboka till litteraturconnaisseurerna :)D).

Tacka vet jag Posten som sköter allt på bästa sätt liksom Schenker som brukar fungera bra också.

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

Hur ska Tomten hinna få böckerna nu för att kunna dela ut men på Julafton till alla Moselsugna??? :reindeer-icon::santa-2-icon:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

Jag har beställt en ny leverans kuvert. Inte ens DHL kan väl klanta sig två gånger i rad!

Jappe
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

När det gäller DHL får man vara glad om paketen kommer fram
alls. Det gjorde i alla fall inte min Dator som skickades förra året från
Sverige till Spanien. Jag har pratat med flera ang. detta och dom
har samma erfarenhet. Elektronik stjäls systematiskt och jag kan inte se annat än att det är dom
anställda som är inblandade i stölderna, troligtvis inte i Sverige.
I mitt fall togs tyvärr ingen extra försäkring på försändelsen men
efter 7 mån. fick jag tillbaka frakten och 350 SEK som plåster på såren.
DHL är enligt min mening ett uselt Företag.
Deras Kundservice är under all kritik, arroganta och otrevliga är dom.
Jag har pratat med många om detta det senaste året och dom flesta håller med mig.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

DHL satte nog nytt världsrekord på sträckan Borås - Vårgårda med lastbil idag. Det gick så fort att mitt paket försvann i hastigheten.

vär.jpg

Normalt hämtar jag paket i Alingsås men hade man stannat vid mitt vanliga utlämningsställe så hade det nog inte blivit något världsrekord.

Giv mig styrka!

Jappe

PS. Det var ju igår (15.12) som paketet skulle ha kommit till Vårgårda, ser jag nu. Undrar var det finns idag!
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

Jag ringde DHL i dag igen och jag kan bekräfta vad stasse skrev om deras kundtjänst när det gäller arrogans och otrevligt bemötande!

Paketet är fortfarande borta och för DHL tycks det vara helt naturligt som killen i kundtjänsten sa: "Paket försvinner. Inget konstigt med det!

Cheferna sitter långt borta i Tyskland någonstans. Globalisering är bra för företagen, inte för kunderna!

Jappe
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.710
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

Det är antagligen olika i vilket område man befinner sig. Här fungerar DHL i särklass bäst i stort sett alla leveranser sker inom 1-2 dagar och det meddelas direkt när varan är på plats, så har också DHl ökat med runt 40% per år i det här området.
Vad som verkligen har blivit en katastrof här är Posten, lokalkontoren är nedlagda och lantbrevbäringen har infört nollservice, de tar inte längre med några paket alls, för minsta försändelse skall man köra två mil för att hämta det själv.
Även leveranserna har blivit opålitliga, sist jag anlitade dem gällde det en del till ett precisionsinstrument med expressfrakt, det kom efter 14-dagar.
Från att ha varit en mycket väl fungerande inrättning som alltid anlitades har Posteten blivit en total katastrof, helt sönderorganiserad.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

DHL satte nog nytt världsrekord på sträckan Borås - Vårgårda med lastbil idag. Det gick så fort att mitt paket försvann i hastigheten.

Visa bilaga 106848

Normalt hämtar jag paket i Alingsås men hade man stannat vid mitt vanliga utlämningsställe så hade det nog inte blivit något världsrekord.

Giv mig styrka!

Jappe

PS. Det var ju igår (15.12) som paketet skulle ha kommit till Vårgårda, ser jag nu. Undrar var det finns idag!

Enl. din bild så har butiken MY WAY i Vårgårda mottagningsscannat paketet så det är dom som skall kunna svara på var paketet är. Enl. logistiksystemet så ligger paketet där & har inte lämnats ut. Det är i detta fall inget fel begånget av DHL sjäva utan av deras ombud som fipplat bort paketet. Åk dit & ge dom kollinumret & be att få ut ditt paket, hittar dom det inte så inser dom att det är dom som har ansvaret.

Bennie
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

Jag har varit på MyWay i Vårgårda och där finns inte paketet enligt tjejen som jobbade där.

Så här har jag aldrig blivit behandlad av Posten. DHL är tydligen tyska Posten. De kan hålla sig i Tyskland i stället för att förarga kunderna i Sverige!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

DHL skyller på ombudet i Vårgårda och i Vårgårda skyller man på DHL.

Logistiksystem som fungerar på detta vis ger jag inte mycket för!

Jag mailade högste chefen i Sverige och frågade vad dom sysslar med. Hoppas han förstår svenska!

Jappe
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

DHL skyller på ombudet i Vårgårda och i Vårgårda skyller man på DHL.

Logistiksystem som fungerar på detta vis ger jag inte mycket för!

Jag mailade högste chefen i Sverige och frågade vad dom sysslar med. Hoppas han förstår svenska!

Jappe

Käre Jappe

Du missade nog vad jag skrev."Enl. din bild så har butiken MY WAY i Vårgårda mottagningsscannat paketet". Alltså, någon som jobbar i butiken har gjort detta & för att göra detta så måste han skanna EAN-koden på paketet. Paketet ska alltså finnas hos ombudet & det är ombudet som skall reda ut detta.

Bennie
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

Uppgifterna kommer från DHL ACTIVETRACING.

Vems är ansvaret egentligen och vad kan jag göra för att få mitt paket?

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nästan ända fram - med DHL.

Mina nerverna! Giv mig styrka! Jag var ju där igår och jag ringde dit i morse! Nix paket. Sedan blev jag arg och ringde chefen i Sverige och för en stund sedan ringde hans sekreterare och sa att det var fixat.

Fan tro't, jag är på Orust nu och blir här ett par dar.

För en stund kom en påminnelse att jag skulle hämta mitt paket!

Vad ska man tro? Finns det två MyWay i Vårgårda?

Jappe
 
Toppen