• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mygg.

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Hur gör ni , det skall finnas maskiner eller dyligt för att begränsa mygg & knott i närheten!
vid t.e.x. husbilen.
 

Kristian

HBK Intresserad
Inlägg
91
Kommun
Hudiksvall
Jag har en Thermacell och är nöjd. Men refillen(gaspatroner,kuddar) till den är löjligt dyr, men gas kan man fylla själv i patronerna (kolla Youtube om inte, kan jag skriva en instruktion) och man kan använda Mr Mosquitos kuddar, 2st passar perfekt. Kuddarna innehåller lite mindre aktivt ämne, men de är mycket billigare än original. Om man ska använda Mr Mosquitos kuddar måste man fylla patronerna själv då de inte går att köpa lösa, endast i kit med patroner och kuddar.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.265
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029

nica

HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Ånge
HBK-Nr
28054
Medlemskap
2024
Har tittat på thermacell backpacker tidigare. Ingen större idé att köpa en sån. Det skiljer inte många kronor mellan en refill för backpacker och en vanlig thermacell. Det har dom nog räknat ut! Fördelen med den vanliga är att den kan man bära med sig enkelt om man plockar bär eller liknande. Om det ska bli billigt med en backpacker får man skicka efter refill mattor på internet och klippa till i rätt storlek. Använder mr Mosquito i husbilen har både 12v och 220v varianterna. För utomhusbruk kan man klippa hål i sidan på en tom ölburk och sätta in ett värmeljus. Plattan lägger man ovanpå burken, se till att peta igen hålet. Man kan använda mr Mosquitos plattor som är billigare. Går även att använda dom i en thermacell, man får använda två stycken plattor. Blir i alla fall bara en tredjedel av priset. Har läst att man kan köpa medel för hästar mot broms o dylikt och dränka in begagnade plattor med. Har inte provat än.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag har byggt om gaspatroner till Thermacell MR300 så att jag kan fylla dem med vanlig cigarettändarrefill. Det i kombination med "piratmattor" drar ner användarkostnaden en hel del. Jag hittade ombyggnadsbeskrivning på nätet efter en enkel sökning.

//Michael, medlem
 
Toppen