Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tack för svar! Har nyss bytt kupéfilter så det sitter där.Är helt säker på att ni har ett coupéfilter, det tar sig inga mygg förbi.
Det borde finnas luftinsläpp/ventilation lågt placerade i er bil, det är en möjlig väg in.
Tack för svar! Har nyss bytt kupéfilter så det sitter där.
Finns två runda ventilhål i golvet i gasolskåpet där bak men där sitter det ordentliga nät. Men hittar inte några andra lågt placerade luftinsläpp.
Det var helt klart myggÄr det mygg eller knott? Det finns knott som är så små att de kommer igenom lite grovmaskigare myggnät.
Myggnäten vid dina gasolflaskor är evakuering av ev. gasol som läcker ut ur flaskor/utrustning i det skåpet, har ingen kontakt med boutrymmet.
Ventilation as öppningar kan sitta bakom soffa, skåp m.m.
Hmm, sitter ett gäng utblås från pannan lite här och var. Kan dom komma in den vägen ?Myggnäten vid dina gasolflaskor är evakuering av ev. gasol som läcker ut ur flaskor/utrustning i det skåpet, har ingen kontakt med boutrymmet.
Ventilation as öppningar kan sitta bakom soffa, skåp m.m.
Tack, kollar upp det!Det finns ju också luftintag i dörrarna, tar luft från B-stolpen tror jag?
Hmm, sitter ett gäng utblås från pannan lite här och var. Kan dom komma in den vägen ?
Aha, förstår precis. Tack för förklaringen!Om du har Heki luckor så är det därifrån. Har samma problem med min Mini Heki.
Myggnätet är ju som ett dragspel, först tar sig myggen förbi luckan" som inte är tät pga säkerhets ventilationen" där näst stöter de på nätet. Om man tittar på nätet i " genomskärning" så ser man att det inte är tätat uppåt i " dalarna" så myggen kryper/går/flyger till änden på nätet, där änden inte är tät mot ramen. Sen tar de sig förbi den innre ramen i dalen igen. Sen är den fan framme hos dig. Krånglig förklaring, men tänk er att nätet skulle vara vattentätt och man skulle tömma vatten uppifrån. Då förstår ni vart vattnet skulle ta vägen. Myggnätet är en typisk skrivbordskonstruktion. Förmodligen aldrig provad vid en bäck i Norrland. Men den ser bra ut på skrivbordet. Jag har funderat på att sätta långhåriga mjuka borst ute i änden på nätet så de går ner i dalarna. Men jag har inte hittat någon lämplig borste.
Hittar inget luftintag i dörrarna eller b-stolpen på vår bil.
De "galler" som sitter i bakkant på cupedörrar är luft ut med backspärrklaff, klaffarna kan tappa spänst och inte täta, då är det en teoretisk möjlighet in förr mygg.Har du tittat i bakkanten på dörrarna?