• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mycket mera fart på facebook än på forumet

I

Iveco 35

Guest
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Vill absolut inte ge mig in i någon diskussion i denna tråd bara ett konstaterande att sedan Bestliner bytt bilmärke så har han tydligen slutat gnälla på Fiat detta skrivet med glimten i ögat.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Att det är lite lugnare på forumet är väl inte så konstigt ??? Det har det varit varje vinter.
Bebisen står vinterkonserverad ute på logen till skillnad mot vår/sommar/höst då den alltid är redo för nästa äventyr.
Planeringen inför nästa års semester är gjord. Det blir inte lika många frågor som dyker upp på vintern, det är inte lika kul att vara ute och pyssla då vi inte har varmgarage till husbilen.


Men i veckan fick jag vår nya Pebe klädsel :) Kastade provisoriskt på den på en stol för att se att den passade. Grym skillnad med klädsel som passar in i inredning/mattan jag lagt in på hyttgolvet o.s.v (se den hemska originalstolen i bakgrunden).


Så lite saker händer det på forumet :)


Lovar att posta fler bilder så snart jag monterat den.


Peter :)
 

Bilagor

  • 2014-11-25-2132.jpg
    2014-11-25-2132.jpg
    696,8 KB · Visningar: 14
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Jag använder både Husbilsklubbens Facebook sida och forumet.
Men de konkurrerar inte för de används ju ganska olika. Forumet använder jag mer för seriösa frågor eller tips eller diskussioner. Där kan man hitta saker flera år efteråt, om man önskar info om något specifikt. Facebook är däremot en mer lättsam skvallersida, där man kastar in bilder på platser man är och småpratar. Det är trevligt det med, och lika skönt att sådant skvaller hålls borta från forumet :)
 
F

F.d. 29862

Guest
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Man kan inte gå ur facebook som är ett mera öppet forum.
Man avaktivera sitt konto men inte lämna FC.
Jag vet att man kan starta " egna facebooks " men det är väl ändå en inskränkning...
Vitsen med att alla som är med i klubben är väl då att man använder dess forum.
Då samlas ju mycket duglig information på ETT ställe.
lach
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.420
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

riktiga grejer, musinspektion och 30 min varmkörning
Nu förstår jag hur det snackas på FB!
I annan tråd tar någon fram staken. En annan ställer sin stake i fönstret och hänger kulorna i grenen. Den tredje kör med riktiga grejer, inspekterar musen och gör en varmkörning!?!?! Någon gör t.o.m. en underredsbehandling!!!!
Var skall detta sluta? Hör inte detta hemma på FB??
Det kanske går att flytta hela tråden dit??
:D Julian :D
 

Publikanen

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2024
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Tror inte att klubbmedlemmar här är så intresserade av den facebooksidan.
Många av dom som är med där kan knappast stava till husbil och vet knappast vad det är. Det är en FB sida enbart för att värva medlemmar till ett reklambaserat forum som ägs av ett AB.

Eva

Vad grundar du dina påstående på Eva, kan knappast stava till husbil och vet knappast vad det är?
Med vänlig hälsning
Publikanen
 

Faran

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2024
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Även din facebooksida är reklambaserad, Eva !
Facebook lever på det, hela idén med Facebook. Det är inte av snällhet dom låter oss kommunicera med varandra :yes: Men det är iallafall gratis för oss som använder fb. Om man vill vara med i Husbilsklubbens Facebook så måste man vara medlem i Husbilsklubben ( som har en medlemsavgift på 100:- / år )
 
Toppen