• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motorservice

Ronny och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Vimmerby
HBK-Nr
10044
Medlemskap
2024
Motorlampan lyser!! Jag förstår att det har att göra med insprutningen! (Fiats treliters motor 177hk) är orkeslös! den verkar även dra mer bränsle! Vad är vanligaste felet? Någon som har varit ute för
samma fel och tror sig veta vad felet kan vara? Tackar på förhand!!
 
Lösning
Möjligheten att flagga ett specifikt inlägg som lösningen på problemet som tråden handlade om är ju toppen. Med lite smarta namn på trådarna får vi snart en bra liten databas med problem och möjliga lösningar att söka i.
Det förutsätter dock att det inlägget som är flaggat som lösningen också innehåller själva lösningen annars gör det ingen nytta.
Man är ju också nyfiken så man vill ju veta vad som verkligen var fel och vad lösningen slutligen var. Speciellt om man själv kanske ansträngt sig och bidragit med lite tips.

Felet är tydligen Gasspjällsgivaren ( Brytare C -Krets ) Vilket leder till för hög bränsle insprutning!!

Ronny och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Vimmerby
HBK-Nr
10044
Medlemskap
2024
Möjligheten att flagga ett specifikt inlägg som lösningen på problemet som tråden handlade om är ju toppen. Med lite smarta namn på trådarna får vi snart en bra liten databas med problem och möjliga lösningar att söka i.
Det förutsätter dock att det inlägget som är flaggat som lösningen också innehåller själva lösningen annars gör det ingen nytta.
Man är ju också nyfiken så man vill ju veta vad som verkligen var fel och vad lösningen slutligen var. Speciellt om man själv kanske ansträngt sig och bidragit med lite tips.

Felet är tydligen Gasspjällsgivaren ( Brytare C -Krets ) Vilket leder till för hög bränsle insprutning!!
 
Lösning

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Jag justerar tråden och sätter ovanstående som lösning.

Citerar Roger67 (inlägg#20): "Man är ju också nyfiken så man vill ju veta vad som verkligen var fel och vad lösningen slutligen var. Speciellt om man själv kanske ansträngt sig och bidragit med lite tips."

Det grönmarkerade är ju bara ett antagande, baserat på vad som skrivits i tråden.

Tycker att trådskaparen borde bemöda sig om att komma med en förklaring.

Pålle
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.682
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Citerar Roger67 (inlägg#20): "Man är ju också nyfiken så man vill ju veta vad som verkligen var fel och vad lösningen slutligen var. Speciellt om man själv kanske ansträngt sig och bidragit med lite tips."

Det grönmarkerade är ju bara ett antagande, baserat på vad som skrivits i tråden.

Tycker att trådskaparen borde bemöda sig om att komma med en förklaring.

Pålle

Jag tycker att funktionen skall tas bort, vem skall bedöma när problemet är löst, trådskaparen, web eller någon annan?
 
F

F.d. 4220

Guest
Trådskaparen bestämmer, eftersom det är deras problem som skall lösas.
Jag kan hålla med om att om frågan är intressant, så är ett specifikt svar som andra kan få hjälp av bättre än en kort mening.
Men vi är alla olika och den som vet bäst om deras fråga lösts är trådskaparen.
Däremot kan vi i webb ändra om det helt uppenbart har blivit en missuppfattning eller fel.
Många missar också att sätta ett inlägg som lösning.

I de flesta fall så har denna funktion varit till nytta då man slipper scrolla igenom en massa antaganden och inlägg som rör helt andra saker.
Så jag har inga planer på att ta bort den.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.682
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Trådskaparen bestämmer, eftersom det är deras problem som skall lösas.
Jag kan hålla med om att om frågan är intressant, så är ett specifikt svar som andra kan få hjälp av bättre än en kort mening.
Men vi är alla olika och den som vet bäst om deras fråga lösts är trådskaparen.
Däremot kan vi i webb ändra om det helt uppenbart har blivit en missuppfattning eller fel.
Många missar också att sätta ett inlägg som lösning.

I de flesta fall så har denna funktion varit till nytta då man slipper scrolla igenom en massa antaganden och inlägg som rör helt andra saker.
Så jag har inga planer på att ta bort den.

Svaret här ovanför ju heller ingen lösning, det är ett antagande som inte heller är bekräftat?
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Det kanske inte är en perfekt lösning ännu men kanske den blir förtydligad senare när problemet även är åtgärdat..:)

Själv skulle jag inte ha några problem med att webbarna även justerade lite trådrubriker under just husbilsdoktorn. Kanske känsligt för en del men det skulle göra den delen av forumet mer användbar om rubrikerna kort får beskriva problemet.
 
Toppen