• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motorolja

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Motorolja

Det brukar stå under huven på alla Fiat att man ska använd Olio-Fiat... Självklart så kan du slå i vad som helst bara det uppfyller olje specen. Är det en turbo motor så ska du vara nogrann med det så att inte lagren koxar igen i turbon när den är het och motorn stängs av. Det går säkert bra med Biltemas oljor också då dom sägs vara Statoils, jag vet inte.. Själv kör jag på Motul för jag har bäst erfarenheter av deras oljor.
 
F

F.d. 1471

Guest
Sv: Motorolja

Jag tror det är dags att lägga ner den här tråden. Det började med en fråga om motorolja och har nu kommit till "vibrering i ratten". Vi är nog snart vid baklysena!:wub: Det var inte tanken med denna tråd utan att möjligen få igång en diskussion om motoroljor och olika priser för samma vara!

Bara för att man har en husbil för 500000 eller mer eller mindre varför köpa den dyraste oljan ? Vissa anser visst det! Priset har aldrig varit kvalitet i något hänseende utan är bara ett tecken på vad marknaden tål. Eller på svenska vad vi går på.
 
Toppen