• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motormännens synpunkt på elbilar

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
Tackar för omtanken men du kan vara lugn, för det första kör jag fortfarande bensindriven bil och för det andra så är det minst 100 m mellan vår lägenhet och parkeringsgaraget där laddstolparna står. Vad är skillnad i riskfaktor mellan laddstation i ett öppet garage och på utsidan av garaget? Visa gärna med sannolikhet och konsekvens
Marginell om inte det är ett garage i ”källaren” på bostadhuset antar jag. Dvs det som brinner, brinner oavsett var det brinner. Men i mina ögon är liv mer värt än ägodelar & går det inte att släcka är det inte så kul att sitta ovanför!
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Marginell om inte det är ett garage i ”källaren” på bostadhuset antar jag. Dvs det som brinner, brinner oavsett var det brinner. Men i mina ögon är liv mer värt än ägodelar & går det inte att släcka är det inte så kul att sitta ovanför!
Jag lägger inga värderingar i vad folk antar, tycker och tänker men när man jobbar med riskbedömningar så är det inga tyckanden som ligger till grund för bedömningen, då är det statistik, fakta mm som gäller. I det här fallet får vi nog invänta svar från expertis om det inte redan finns. I mitt fall har jag aldrig påstått att jag bor över garaget och jag har inte tillräckligt med statistik, fakta och kunskap för att kunna göra en säker riskbedömning avseende detta, annars skulle jag gärna göra det, något av min favoritsysselsättning under 30 år i arbetslivet.
 
Toppen