Hej Sir! Jag har samma fel. Det började strax innan Kiruna, jag tyckte att bilen ryckte till lite, sen tändes lampan. Vi var in till en verkstad, de läste av felkoderna och det var två koder, brake switch samt trottle valve. Fanns tyvärr ingen tid inom flera veckor att få på den verkstaden, så jag ringde till min Fiatverkstad i Kungsbacka och rådgjorde. De menade att så länge det inte lyser några röda lampor, så är det inget farligt och ingen risk att motorn rasar. Felet kan vara tillfälligt också.
Så vi fortsatte vår resa. Lampan släcktes dagen efter, sen hände inget mer på flera veckor tills i förrgår, då vi skulle påbörja hemresan från Bodö. Efter några mil började bilen rycka vansinnigt, jag trodde först att jag hade fått punktering, men det var motorn, för lampan tändes då igen. Bilen gick knappt att köra, detta var på en av de smalaste delarna på E6, kurvig, smalväg utan mittlinjen och ingenstans att komma åt sidan, så jag hade inget annat val än att försöka köra iallafall.
Och hur det var, så kom jag till slut underfund med hur jag skulle hantera gasen, för att undvika dom värsta ryckningarna. Jag har alltså kört med detta fel sedan i fredags, och det är ungefär 140 mil. På morgonen, när vi startat, har lampan varje gång varit släckt. Men sen, efter ett tag, så har felet uppstått igen och lampan tänts.
Igår klarade jag dessutom att köra med sån precisision på gasen att jag lyckades hålla lampan släckt hela sträckan på 40 mil!
Jag har lärt mig precis hur det känns när felet är på G, och då gäller det att släppa gasen med en gång, sedan växla ner på låg växel och låta motorn gå upp i 3000 varv, sedan släppa gasen igen, får hålla på så några gånger tills jag är säker på att det inte ska börja rycka.
Jag har bokat en tid nästa vecka på min Fiatverkstad när vi är hemma igen. Just nu står jag i Lysekil, vilar ut några dar....

....det tar på krafterna att köra med dels koncentration på trafiken, men sen också på motorn....
/Ludde