• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motor Motor XN1T Citroen

R450

HBK Medlem
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
44238
Medlemskap
2025
Hej, skulle behöva lite mera ork i motorn som är original, någon mera hk skull göra mycket.
B.A.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Att "skrämma upp" en mer än 30 år gammal bensinmotor är nog inte det lättaste, även om jag förstår att du skulle önska det i din alkovhusbil.

Pålle
Ett extractorgrenrör, var man nu får tag på ett sådant nuförtiden, plus lite större munstycken sägs gör en del.

Senast ändrad:

Wessly

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2026
Finns mycket som Jancro har skrivit om det med förgasare. Sportluftfilter ger lite extra, ställa upp tändningen mm.
Men någon raket blir det ändå inte.
Om jag nu fattat rätt, är alla bensin motorer Peugeot. Så om du behöver delar kan det vara bra att veta.
Jag tuffar fram i 80 - 85, och i långa branta backar är det växla som gäller.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Det är samma bensinmotor i alla fabrikaten, och bara två utföranden med lite olika Hk. Peugeots 2.0 L bensinmotor.
Förutom några få Renault men de har ju också annat chassi och är helt annan bil.
Det går att få dem gå rätt mycket bättre, men som sagt tidigare, kraften kommer ju inte gratis från ovan utan från bränslet...

M.v.h. JANKRO.

Toppen