F
F.d. 58601
Guest
Jo, det gör man alltid, men det gör sig naturligtvis bäst på kvällen i mörker !
Absah uralt kaffe kanske.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jo, det gör man alltid, men det gör sig naturligtvis bäst på kvällen i mörker !
Kan rekommendera Asbach Selection, 21 år gammal.
Svår att få tag, och kostar tyvärr en hel del...
Pålle
Den vanliga Asbach Uralt är inte så tokig den heller!![]()
Varmt tack för intressant berättelse. Det som Ni beskriver gör att för oss blir det säkert några dagar i Moseldalen vid närmaste resa söderut. Vanligtvis brukade vi köra så fort det gick genom Tyskland, stannade ett par dagar hos vänner (antingen i Bünde eller i Leverkusen), sedan snabbast möjligt till Spanien eller Portugal. Nu när vi snart bli pensionärer blir det annorlunda... ingen tidspress.
Förresten Ni menar väl Mülheim. Jag hittar nämligen ingen Minheim...
Tack, nu har jag hittat Minheim via Goggle maps. Det ligger söder om Mülheim som också ligger vid Moseldalen.Nej, byn heter Minheim och ligger 13 km söder om Bernkastel-Kues i mellersta Moseldalen. Närmaste vinby norrut heter Kesten (3 km norr om Minheim) och närmaste söderut heter Piesport (2 km söder om Minheim) och byn söder om den (ytterligare ett par km heter Neumagen-Dhron).
I Moseldalen kan man vistas flera månader om man tycker om vitt vin, god mat och fina ställplatser !
Tack, nu har jag hittat Minheim via Goggle maps. Det ligger söder om Mülheim som också ligger vid Moseldalen.
Neumagen dhron är en av mina favoriter med det fina vinskepp som man kan åka på floden sen mycket historia om romarna
hej ! låter som ni har det trevligt ! skulle vara intressant att höra hur det verkar med hb och tillgänglighet osv med tanke på omständigheter ? bär folk munskydd osv eller finns det andra förhållningsregler förutom bara ett glas vin per ställe/ och dag ? vi som fortfarande är osäkra på om man vågar ge sig av till hösten ell inte ? verkar ju som att det ökar i europa så även i tyskland ! sköt om er och var försiktiga !
Missa inte Brauneberg och Wintrich som vi tycker är bra, men än har vi bara hittat bra ställplatser kring MoselDetta är ställplatsen i Minheim med fina cykelvägar intill Mosel både norrut och söderut.
Närmaste by norrut (3 km från Minheim) är Kesten (också med en fin ställplats) och närmast söderut ligger först Piesport (2 km från Minheim med en fin ställplats och en stor Edeka livsmedelshall) och 3 km söder om Piesport ligger NeumagenDhron och även där finns både en ställplats och en camping.