plastpelle
HBK Medlem
Förbi Hamburg är det 7 som det blir kö den som går genom Elbe tunneln
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Förbi Hamburg är det 7 som det blir kö den som går genom Elbe tunneln
Tack för tips. Vi har aldrig övernattat på Röder' Park. Det verkar vara trevligt ställe enligt vad Ni berättar. Gärna kommer vi dit vid Tysklandsgenomresa. Förresten ang. priser på kosmetika och dylikt, så är det så sant ... alltid köper vi bl a Lacalut tandkräm i Tyskland (det faktiskt fungerar mot parodontit, åtminstone i mitt fall - och frugan som är tandläkare, inte har ifrågasatt mitt påstående)
Finns det en ställplats utanför campingen?
Är det Campingplatz Rüdesheim am Rhein som får äran? En favorit hos oss.3:e kvällen på Camping Röders Park - i skrivande stund, kl. 20.40, är det ännu 29 grader varmt. Som varmast var det 33,4 grader i skuggan idag...!
Just nu så njuter vi var sin härlig Wienerschnitzel Wiener Art med pommes och citron och det sköljer vi ner med en stor öl och en Malteser Akvavit.
I morgon väntar Rudesheim intill floden Rhen.
Är det Campingplatz Rüdesheim am Rhein som får äran? En favorit hos oss.
Fortsatt trevlig resa
Carola & Tommy
Precis, det är ägaren, som pratar utmärkt danska, men som aldrig varit i Danmark! Säger han i alla fall....... Duktig känner igen gästerna och det är ordning och reda på campingen, frun är ställets ”Hausfrau”. Mina egna erfarenheter från hotellbranschen är att världens bästa husfruar, ja de är tyska medelålders kvinnor. Den första jag träffade hon hette Herta, arbetade på Statt i Övik, jag var 16 år arbetade extra och var livrädd för Herta ....... en liten utvikning, men visst pratar han danska.
Tommy
Ja, vad var det jag sa..... ett riktigt proffs som vet hur man tar hand om sina gäster så att det normalt inte tar 9 år mellan besöken.Tommy,
Gissa vem som tog emot oss ???
Jo, självaste Herr Richter och snacka om minne - trots att det är 9 år sedan vi var här senast, så kände han igen oss och påtalade att i fortsättningen vill jag se er här varje år och det sa han på dansk-svenska...!
Härligt det ser ut. När vi var i Rüdesheim, satte de eld i koppen, men det är kanske inte samma som ni dricker?