Den som ligger till höger om reläet på bild nr 3.Har inte gjort allt klart än. Viken kondensator menar du?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Den som ligger till höger om reläet på bild nr 3.Har inte gjort allt klart än. Viken kondensator menar du?
Har inte kommit så långt än. Får väl studera kopplingsschemat för på min förra bil var det ingen kondensatorDen som ligger till höger om reläet på bild nr 3.
Trodde att det skulle vara en summer i stället för relä. Med den här lösningen skall ju trappsteget åka in, om det är ute, när man startar motorn. Hade nog föredragit en summer. Funderar på att sätta dit en sån också eller i stället för denna lösning. Något att klura på.Har inte kommit så långt än. Får väl studera kopplingsschemat för på min förra bil var det ingen kondensator
På min förra bil köpte jag en summer hos Kjell och satte dit en tryckknapp Så jag kunde fälla in steget från förarplatsen och använde kabeln från steget som signalkabel till summern Och drog upp kabeln för infällning parallellt med tryckknappen för manövrering av stegetTrodde att det skulle vara en summer i stället för relä. Med den här lösningen skall ju trappsteget åka in, om det är ute, när man startar motorn. Hade nog föredragit en summer. Funderar på att sätta dit en sån också eller i stället för denna lösning. Något att klura på.
Samma på minHar nu ”provmonterat” fotsteget genom att lägga det på klotsar under bilen. Mellan marken och underkant infällt fotsteg har jag 16-18 cm. Lite svårt att mäta då bilen står på grus med groppar under däcken. Undrar om det räcker?
Har du hunnit testköra något?Samma på min
Bara manuellt men ingen kontakt än så längeHar du hunnit testköra något?
Tänkte mest på om du varit ute i ”naturen” på ojämnt underlag och kört.Bara manuellt men ingen kontakt än så länge
Bilen står i garagetTänkte mest på om du varit ute i ”naturen” på ojämnt underlag och kört.
Jag har vintern på mig tills jag kopplar in detNu är fotsteget monterat och och klart för användning.
Kopplade bara in summer efter att jag läst på forumet att några ofrivilligt dragit in steget då de satt på tändningen. Brukar slå på tändningen för att kolla körsträckan och då vill jag ju inte att steget skall åka in. Har dock förberett ledningsdragningen för att kunna installera relä senare om jag ändrar mig.
Nu återstår bara det tråkiga att städa bilen och plocka ur alla verktyg, ledningar……..
Kjell
Absolut intresserad av en bra beskrivning. Du har ju förmågan att skriva bra beskrivningar och instruktioner så det vore väldigt uppskattat av mej och säkert flera.Beroende på hur stort intresset är så skulle jag kunna göra en beskrivning på min installation. Men som sagt jag gör det bara om det finns intresse av det. Markera med ”gilla” om du är intresserad av en beskrivning.
Kjell