• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Montera fotsteg

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
begär trackingnummer. Beställde ett fönster som skickades från någon annan firma. Hörde av mig tll Nordmobil var rutan tog vägen. Den hade levererats till Sverige men dom hade inte fått telefonnumret som jag angivit. Så fönstret skickades tillbaka. Dom skickade den igen och tack vare att jag fått trackingnumret kunde jag följa min beställning. ( denna gång hade dom även missat telefonnumret)
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.920
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
begär trackingnummer. Beställde ett fönster som skickades från någon annan firma. Hörde av mig tll Nordmobil var rutan tog vägen. Den hade levererats till Sverige men dom hade inte fått telefonnumret som jag angivit. Så fönstret skickades tillbaka. Dom skickade den igen och tack vare att jag fått trackingnumret kunde jag följa min beställning. ( denna gång hade dom även missat telefonnumret)
Gjorde du det genom att svara på deras beställningsbekräftelse och begära trackingnummer? I vanliga fall brukar man ju få det när leveransen gått iväg.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Jag fick ett Mail från Schenker dagen efter beställningen om leveransen
Har beställt från Nordmobile flera gånger och alltid leverans från Schenker
Har alltid fungerat för mig
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Min beställning skickades med GLS. Så det beror nog på var Nordmobil beställer ifrån. Googla på GLS inte bästa transportören. Här ser man betyget från kunder.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.920
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Allt var med inkl kablar, relä,kopplingsmaterial och en utförlig bruksanvisning
Mitt insteg där jag tänkte montera trappsteget ser ut så här från undersidan

370261CB-5B4D-40C5-86E2-87630DDAD2FF.jpeg
Antar att ditt insteg såg ut på något liknande sätt. Monterade du fotsteget direkt i lådan eller gjorde du någon förstärkning att fästa i?
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Min bil är säkert förberedd för detta fotsteget. Det är ett fäste under lådan i grov plåt med förgängade hål för detta steg. På min förra bil fick jag göra ett eget fäste för steget
den lådan som du ser är ett extra fäste gjort i grov plåt under själva insteget
dom två synliga hål du ser på bilden är två av fästhålen för steget
 
Senast ändrad:

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.920
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Har nu hittat installationsbilder på en likadan bil. Väljer dock att inte publicera dom här då jag hittade bilderna på ett annat slutet forum och tror inte att jag har rätt att visa dom här. Räknar dock med att visa egna bilder här på forumet förutsatt att jag lyckas med montaget.
Leveransen dröjer dock till nästa vecka då Schenker inte levererar direkt utan kommer att lämna fotsteget till ett ”ombud” där jag får hämta.
 
Toppen