Jag anser att du tolkat reglerna rätt.
Som du säkert märkt så är det inte lätt att hitta Allmänna villkor på annat sätt än att använda de sökorden.
Telenor har ett ännu krångligare regelverk. "Särskilda villkor" finns som val på deras hemsida men inte helt enkelt att hitta.
Man kan ju fråga sig varför Allmänna regler mer eller mindre göms undan, de gäller ju när man tecknar ett abonnemang och kan bl. a. för en övervintrare söderöver få en helt annan konsekvens än den som man kanske ryktesvägen hört och som skulle vara ett så bra abonnemang.
Exempel på avtalstext, denna är hämtad från Telenor:
4.2 Kunds rätt enligt Avtal eller lagstiftning (t.ex. enligt EU-förordningen om internationell roaming) att använda Tjänsten i utländska operatörers mobilnät (roaming), är begränsad till tillfälligt användande, med vilket typiskt sett ska förstås användande under en period understigande 30 dagar i följd. För det fall Kund använder Tjänsten på annat sätt än tillfälligt i utländsk operatörs mobilnät, har Telenor rätt att närmare undersöka Kundens användande i syfte att utreda eventuellt missbruk. Vid sådant annat användande än tillfälligt, har Telenor rätt att spärra Tjänsten från vidare användning eller att debitera särskild taxa för användande i utländsk operatörs mobilnät (roamingavgift). Med missbruk i samband med roaming inom EU/EES avses t ex att Tjänsten har använts till övervägande del utanför Sverige under en period överstigande fyra månader. Om Telenor misstänker sådant missbruk av Tjänsten, ska Telenor meddela Kunden detta samt ge Kunden möjlighet att inom en period om två veckor upphöra med missbruket. Om Kunden anser att Telenor inte har fog för sitt påstående om missbruk, kan Kunden tillhandahålla Telenors kundservice underlag till styrkande av att (i) Tjänsten till övervägande har använts i Sverige under den aktuella perioden, samt att (ii) Kunden till övervägande del har befunnit sig i Sverige under den aktuella perioden.