• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mjölkvit bild

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Om jag väljer... Wipe data/factory reset.... Kommer jag då att förlora allt på enheten?
IMG_20210521_150846.jpg
Nästa bild blir detta..

IMG_20210521_151126.jpg

Skall jag välja Ja och fortsätta? :rolleyes:
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det var ju inte så farligt. .
Men om ni tittar på bild ett så ser allt ok ut.
IMG_20210521_153356.jpg

Och trycker jag på något av de två möjlighet som finns.... Så ändrar bilden sig och får den dåliga färgen med mjölkvit bild :msn_wall:

IMG_20210521_153422.jpg

Vad gör man nu?
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
903
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Lider verkligen med dig, muskatten. Sånt här är inte roligt.
Ett långskottsförslag: kanske testa att installera ett annat hemskärmsprogram ("Launcher" som det kallas). Jag kör nova launcher på min stereo för att kunna anpassa ikoner osv. Men eventuellt, om du har tur som en tokig, så kanske den inte har visningsbuggen.
Det finns en gratisversion på Google Play Store som är rätt enkel att ladda hem o installera för testning.

Å den sabbar inget och går att avinstallera enkelt om det inte funkar.

Lycka till!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Lider verkligen med dig, muskatten. Sånt här är inte roligt.
Ett långskottsförslag: kanske testa att installera ett annat hemskärmsprogram ("Launcher" som det kallas). Jag kör nova launcher på min stereo för att kunna anpassa ikoner osv. Men eventuellt, om du har tur som en tokig, så kanske den inte har visningsbuggen.
Det finns en gratisversion på Google Play Store som är rätt enkel att ladda hem o installera för testning.

Å den sabbar inget och går att avinstallera enkelt om det inte funkar.

Lycka till!
Tack för tipset....
Jag laddade ner och instalerade.. Launcher som du tippar om, det blev några nya "ikoner" se foto...
Men jag hittar inget där jag kan ändra eller aktiviteter något som kommer tillrätta med problemet...
Kanske jag inte förstår vad jag skall göra, och därför hittar jag inte det som behövs...
Trycker jag på de rektangulära ikonerna så säger enheten att det finns ingen mer plats på denna startskärm?
IMG_20210521_201823.jpg

Senare tryckte jag flera ggr på reseten.. Och snart dök dessa bilder upp... Och detta är nog över min kunskap..
IMG_20210522_191028.jpg

Nu tycker jag att jag kommer längre och längre ifrån det ursprungliga problemet... :eek: :twitcy:
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
903
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Jo om Nova Launcher:
Först: om du efter installation fortfarande har skärmfelet kan du nog lika gärna avinstallera Nova. Problemet sitter då inte i hemskärmsprogrammet. Och då ska stereons egna hemskärmprogam börja användas igen (det ser ut som innan).

Vill du fortsätta testa Nova Launcher:
Anledningen att det "är fullt" på skärmen är att Nova försökt ställa in som det såg ut innan och lagt in widgets/genvägar enligt det. Om du vill lägga in fler genvägar kan du långtrycka på en befintlig för att ta bort den. Eller långtrycka mellan de som ligger där för att visa en meny för att lägga till en skärm till och jobba på den.

Här är en video som bättre än jag (på engelska) beskriver hur Nova funkar:

 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tack T68... för upplysningen... Just nu blir det så att jag Avinstallerar programmet. Och får leva ett tag till med den mjölkvita skärmen.... Hittar jag ingen lösning så får jag väl köpa en ny...:msn_cry:
Hade den varit uppbyggd som en dator så hade jag säkert löst problemet :rolleyes: ....
Men nu känner jag mig för gammal för att sätta in mig i en ny "värld"
De sägs att med långsam kommer man längst.... Men just nu känns det som att det går bakåt.. :eek::twitcy:
 
Toppen