• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mjölkvit bild

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.118
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej...
Jag har monterar in en Android enhet som har det mesta.... Utom bra bild :eek:
Startbilden är bra men sen har alla andra menyer en mjölkvit bild.
Har kontaktad säljaren men inser efter 6 månader utan svar att de hör inte av sig. Jag har resetat enheten utan förbättring, provat andra kopplingar... Men utan bättre resultat....
Kanske någon här vet bättre och gör villig att berätta...
Eller är det bara att köpa en ny?

Bild 1 är backkameran
Bild 2 är från dvr med 4 kameror

IMG_20210517_121544.jpg

IMG_20210517_121536.jpg
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Ser ut som du fått max ljus och ingen kontrast. Ser du så pass att du kan gå in i menyer och ändra? Startbilden ligger troligen helt separat och innan inställningarna för enheten slagit in.

Vad är det för märke/modell? Så kan man leta efter Manuel för att försöka ändra i blindo om inte menyerna syns..
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Kanske finns något handgrepp för fabriksåterställning, så bildinställningarna blir "rimliga"?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.118
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Ser ut som du fått max ljus och ingen kontrast. Ser du så pass att du kan gå in i menyer och ändra? Startbilden ligger troligen helt separat och innan inställningarna för enheten slagit in.

Vad är det för märke/modell? Så kan man leta efter Manuel för att försöka ändra i blindo om inte menyerna syns..
Tack för tipset... Men om du bara visste hur mycket jag har provat ändra i inställningarna...
Jag har också en manual..... Men den berättar inget nytt...
Enheten
Det är modell Px30 som många olika tillverkare säljer under olika namn.

Såhär ser film ut på skärmen... Liknar negativ film men ändå i färg... Några tipps?

 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Er det samme problem med alle apps på enheten? Ser nesten ut som om det brukes feil oppløsning fra app til videodriver. Har du sett
og er det rett PX30 så finnes det en oppdatering til firmware i en lenke under videoen.
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Jag ser att en del har lyckats komma åt androids återställningsmeny genom att koppla in ett tangentbord i USB-porten vid uppstart och trycka alt+printscreen+i. Sen rensar man alla inställningar.

Jag antar att modellen har en USB-port? Px30 säger inte mycket som du säger, många har det modellnamnet.

https://www.elektroda.com/rtvforum/topic3457768.html
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.118
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tack för alla tips.....
I går o i dag har jag kollat runt på nätet efter password till factory settings... Och efter mycket letande... Läsande.... Provande av en massa password... Hittade jag till slut rätt password :applaus:
Äntligen kom jag in i factory settings...
Jah har aldrig tidigare varit i en Androids "bios".... Och blev väldigt besviken när jag inte hittar något som passar in på problemet...
Till slut var det bara kvar reset buttom.. Som jag funderade på vad som händer... Det finns ju inget annat som påverkar skärmens inställningar... Så jag tryckte på reset buttom..... Inget händer... Eller så fattade jag inte vad jag gjorde :swoon:
Så efter att jag gav upp skulle jag stänga av enheten.. Inget händer när jag trycker på avstängning... Mitt finger provar de andra "knappar" på vänster sida.... Home fungera.. Men när jag trycker på - volym så startar Google map...
Men ingen karta kommer upp. :swoon:
+ volym fungerar... Jag provar återställa funktionen.. Men det hjälper inte hur många gånger jag än återställer..:msn_wall:
Så nu är det värre än när jag började :eek:
Jag började leta efter uppdateringen som de pratar om i en film i ett tidigare inlägg i tråden..
Till slut hittar jag vad jag tror är det jag behöver. .. Screen reselution fix... Försöker ladda ner den... Men det går inte då jag måste vara registrerad på denna ryska webbplats :blabla:
Nä... Jag ger upp och stänger stereon genom att dra ut säkringen... :swoon::twitcy: vad gör man nu

IMG_20210518_191849.jpg
Tog fel bild.. Skulle varit... Px30 android 9
IMG_20210518_191910.jpg
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Var väldigt försiktig när du hämtar hem filer från ryska sidor, jag höll på mycket med android i dess ungdom, då köpte jag lite filer därifrån, då betalade man med Bitcoin, skulle sparat dem istället.

Kolla på Swedroid.se en hel del duktiga i deras forum att fråga när man kör fast.
Det är alltid bra att ta en backup också innan man ställer till för jäkligt.

Hoppas du får till, du är ju envis, så jag tror du fixar det här också, Lycka till :msn_thumbup:
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
900
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Något att testa kan också vara att resetta den via Androids egna recovery mode. Tyvärr verkar alla kina-stereos ha olika sätt att starta i recovery (kombination av knapptryck o resetknapp osv) så jag kan inte vara så mycket hjälp med din modell. Men sök på XDA mfl ställen efter din modell och "recovery mode" så kanske du hittar en beskrivning.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.118
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tack Peter... Och ni andra med för att ni tar er tid att hjälpa mig...
Idag blev det körning och en massa handlade.... Så jag har inte orkat göra mer med stereon....
Men jag skall prova fler av era tipps innan jag ger upp....
Hoppas kunna fortsätta imorgon med stereon , så jag återkommer....
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.118
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Idag har jag provat med bla. Reset enligt Youtube videon... Och efter många försök fick jag en ny bild...
IMG_20210521_120005.jpg
Sen visste jag inte riktigt vad jag skall göra... Men i raden över står det... Long-press activates... Så jag provade någon av de fem press knappar som finnes...

IMG_20210521_120647.jpg

Men utan resultat.... Så jag trycker på texten på skärmen... Med samma dåliga resultat... Nu finns det ju bara en knapp kvar att trycka på... Och det är reste knappen.... Så jag håller den inne.... Och plötsligt försvinner bilden och radion startar om..... Men med samma problem, och så har problemet med - volym gått över till + volym :msn_wall:
Och fortfarande fungerar inte stänga av knappen :msn_cry:..
Tur det regnar ute så jag kan sitta i lugn och ro med detta :msn_weird:
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.118
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Nu har jag provat det mesta...
Denna info står på reset sidan.... Sökte på nätet men fick ingen träff....
Måste försöka hitta uppdate för px30 och ladda ner den som sista försöket...
IMG_20210521_123549.jpg
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.118
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sen hittade jag denna sida....
Tycker jag på höger... Så markeras vänster... Och vise verse.. :eek:
Sen fick jag bort Google map från volym+,.....men om jag trycker på inställningar så kommer Google map upp där nu :msn_wall:
IMG_20210521_145508.jpg
 
Toppen