Godmiddag....
Igår var det en lugn dag soligt o fint...men inte så varmt som man kan önska...det blev en cykeltur till stranden o stan igår ist. då det kom otäcka moln i torsdag em..kändes som hela stan låg i dvala..lungt nere på den långa strandpromenaden...
Stranden bestod mer av singel än sand....mycke fina slipade stenar..
Cyklade sen upp mot stan och där var det mer rörelse av ortsbefolkningen...fanns inte så mycket att dokumentera utom denna lilla staty utanför en kyrka..
Sen sökte jag ett minneskort med mer minne till drönaren...tänkte jag skulle börja filma mer...och lära mig alla funktioner på drönaren..och det är MÅNGA...hittade ett på 64GB...det var ju lite mer än dom 16GB jag hade idag...priset var något billigare än i Sverige...
Sen vart det hem o softa i solen...övningskörde drönaren o gjorde en massa roliga inställningar..
Så nästa gång ska jag låta den flyga själv...o följa efter mig...
Idag vaknade jag till ännu en fin morgon med strålande sol...och ett guld...bra Kalla...

...men lite kallt...det vart en kopp kaffe på farstubron...inte Zoegas...

...sen jag tog ut Quadron för en kort tur till bensinstation för en tvätt av den...så nu blänker den så fint...
Efter det vart storstädning av garaget...nu blänker det lika fint som "hojen"....
Ikväll så blir det vitlöksfrästa gambas med piripiri till Mello eller QX-galan...o nåt gott att dricka till...tips?..
Det ska vara fint här imorrn med så jag stannar en dag till o åker vidare på måndag...
@Lassej
Inget e hugget i sten, men jag följer kusten upp för att sen ta sikte mot Lyon...o sen vet jag inte riktigt...men ska försöka köpa nya däck i Tyskland...nånstans..
@bengtic
Hoppas på bättre bilder nu efter mina "nya" inställningar...o imorrn ska jag göra ett längdtest (max 5km) nere på stranden...om den är så lång...

...sen e jag lite nyf. på Mavic pro 2..
Allt för idag, hoppas ni får en bra "mellokväll" eller vad det nu blir...
En historia bara...
Sven vaknar upp hemma med baksmälla storlek XXXL.
Han tvingar sig själv att öppna ögonen och det första han ser är en Alvedon och ett glas vatten på nattduksbordet. Han sätter sig upp och ser sina kläder, allt rent och nystruket…
Ser sig om i rummet och ser att det är i perfekt ordning, fläckfritt, städat och rent!
Tar en Alvedon och ser en lapp på sängbordet:
Älskling, frukost står på spisen, jag gick tidigt för att handla. Älskar dig!
Förvånad stapplar han till köket.
Mycket riktigt finns varm frukost och tidningen där till honom.
Deras son sitter vid bordet och äter frukost. Sven frågar:
– Min son, vad hände egentligen i går kväll?
Sonen svarar:
-Jo, du kom hem klockan 3, aspackad och sinnesförvirrad.
Du hade sönder möbler, spydde i hallen och gav dig själv ett svart öga då du gick rakt in i dörren.
Förvirrad frågar Sven:
-Så, varför är allt i ordning och så rent, dessutom står frukosten färdig och väntar på mig?
Sonen svarar:
– Aha, du undrar över det! Mamma släpade in dig i sovrummet och när hon försökte ta av dig byxorna sa du:
Lämna mig ifred damen – jag är gift!
Gomidda.....
//Klasse