• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Min första långresa

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 22252

Guest
Bry dej inte om att tvätta bilen dra på lite klarlack så ser man att du är långresenär -ett proffs, sen kommer ingen att se om den är smutsig eller inte.
Sen tycker jag att bilindustrin manipulerat våra hjärnor att tycka att ett fordon som ska gå på vägen ska var blankare och finare än möblerna i vardagsrummet, hur ska man kunna sälja nya bilar annars?
Det första försäljarna gör när de får in en bil är att polera och feja- inte fixa alla fel för det kostar ju och den som köper kommer ju tillbaka och får betala för att få felen fixade.
Jo det är ju så att de som vänder hem så här års får en kämpig sista bit kyla och halka.
Ta med dej lite värme hem det är brukligt för de som undvikit vintern som en gentjänst.
Sen tycker jag bordershopen är överreklamerad, går alldeles utmärkt att handla på lidl i spanien så slipper man stressa, båtpriserna är verkligen inte billiga men många är ju desperata att handla för de sista eu då.
 

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Godkväll allahopa...


...FY F...N VAD KALLT O BLÅSIGT...Hjälmaren idag...;)
vInUYJhpQXGDKAZNy9DTMg.jpg


@booven
Här kan man inte ta sig in i landet obemärkt...Jaa..det var mig du mötte...:D


Lyckades komma med Varbergsfärjan inatt...tänkte skulle överaska halvan...har landat hos mor min idag...för att åka vidare hem imorrn...ja, nu lär väl halvan se detta...så, not surprice...:rolleyes:...


Återkommer med bokslut av "Min första långresa"....

//Klasse...:p
 
Senast ändrad:

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Godkväll allahopa...


...FY F...N VAD KALLT O BLÅSIGT...Hjälmaren idag...;)
Visa bilaga 145935


@booven
Här kan man inte ta sig in i landet obemärkt...Jaa..det var mig du mötte...:D


Lyckades komma med Varbergsfärjan inatt...tänkte skulle överaska halvan...har landat hos mor min idag...för att åka vidare hem imorrn...ja, nu lär väl halvan se detta...så, not surprice...:rolleyes:...


Återkommer med bokslut av "Min första långresa"....

//Klasse...:p
Välkommen till den Nordiska verkligheten Klas ! Du kan ju passa på att rycka en eller två Hjälmargösar att ta med hem, kanske ett dumt förslag med tanke på vem som väntar Dig
Kör försiktigt, och jag tror norra vägen är i bättre skick en södra sidan om Mälaren
Ha det fint & kramas mycket hälsar
Hasse & Ingegerd
 

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Hej alla HBK:are...


....då har man landat "hemma" i kallt o snöigt Ingarö efter 128 dgr i en husbil...
CSeYksNyTPSMkzSezpN2Aw.jpg


....det gick fint o köra trots "snökaos", det e ju bara vara lätt på gasen o bromsen...o framför allt hålla avståndet..tycker det är lite vemodigt att lämna bilen...efter så länge ihop...nu får den vila ett tag tills fjällresan går av stapeln...men det är skönt o komma hem till halvan..❤️...
fullsizeoutput_1c65.jpeg

....det vart totalt 1010 mil på 128 dagar eller 7,9 mil om dagen..:eek:..och 104 mil på Quadron...:mcride:..och en otroligt massa härliga upplevelser, utmaningar och möten...
fullsizeoutput_1c69.jpeg

...Veronica tog emot mig på bästa sätt som vanligt...och jag fick en liten present oxå...:mh:..
fullsizeoutput_1ab5.jpeg

...Jag vill tacka alla HBK:are som har tipsat o stöttat mig på min resa, och speciellt till @Gittan & Jojje och @Wesslan o BMW...som jag lärt känna lite extra...kram på Er...det kommer nog ta ett tag o landa i vardagen igen..

...men kommer nog att njuta mer av livet...;)
fullsizeoutput_1ab8.jpeg
fullsizeoutput_1c63.jpeg


...och en sista....:(..
fullsizeoutput_1a12.jpeg


..Näe...nu ska jag ta hand om halvan framöver...o alla barnen...men jag hoppas vi syns ute på vägarna..

Kram o kör försiktigt o ta hand om er....
//Klasse
 
F

F.d. 55554

Guest
Tack själv, det har varit roligt att lära känna dig och inviga dig till ett liv med Zoégas kaffe:twitcy:
Vi vet att V fixat Zoégas kaffebönor.
Ses kanske på årsmötet i Kristinehamn
Hälsningar från ett MYCKET regnigt Almayate, Spanien.
Gittan hälsar till Er båda, samma gör jag.:yes:

Jojje
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen