• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Miljömärke

• Startad av Startad av F.d. 50043
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 50043

Guest
har sett att man kan köpa ett så kallat miljömärke för Tyskland av någon från Sverige. Hittar inte länken. Hjälp önskas till den!

Sv: Miljömärke

Du kan gå in på en sida som heter Dekra och beställa där ifrån , det har jag gjort funkar jätte bra. Det kostar 185 kr och märket kommer hem till dig i brevlådan.

Hej Göran Jag läste om miljömärket i tidningen Husvagnsliv mars 09.Du kan gå inn www.dekra.se och beställa dekalen den kostar 185 kronor. mvh.ryttaren

Hej Ryttaren!
Redan beställt därifrån. Det gick av bara farten.

För den som inte vill beställa hemifr´ån så finns en TÜV-station i Heilighafen som ju nästan alla ändå passerar på väg söderut. Första vänster efter rondellen som bär mot centrum (och Kalles mfl.)

Sv: Miljömärke ÄVEN I ITALIEN

Hej!
Jag har besökt TÜV-station i Heilighafen och det fungerade utan problem, men ett annat har dykt upp. Även i många Italienska städers historiska stadskärnor finns det miljözoner. Som exempel i Florens, Milano, Rom, Siena, Pisa, Lucca (som måste besökas), Bolzano, Verona, Bari, Palermo, Siracusa och Bologna, så håll koll på skyltarna eller ring Italienska turistbyron på 08-667 99 30. ALLT ENLIGT SIDAN 69 I SENASTE "HUSBIL I EUROPA" AV ANDERS WITT
//Conny

Tack för upplysningar!

Beställt och allt klart.

Mvh FraMia1014:D

Tillbaka
Toppen