knauser
HBK Intresserad
- Kommun
- Katrineholm
på vilken bil är dom bäst ???
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har motsatt upplevelse i maj 2017 monterade jag nya framdäck, Michelin Agilis Camping 119 Q , framaxeltryck 1590 Kg,efter 2300 mil är det i princip dags att byta, däcken är tillverkade oktober 2016, har alltid kört med rekommenderat däcktryck, vilket det råder delade meningar om vad som är rätt tryck. Vad skall man välja ? har även testat Nokian betydligt längre körsträcka men bullrigare.7 000 mil på Michelin framdäck och fortfarande 3 mm kvar när de byttes tycker jag är mer än godkänt med tanke på att de dragit 5 ton.
Om du menar att de är slitna så att det är anledningen till att byta, då syns det rätt bra om du har haft rätt lufttryck för dina llast- och körförhållanden. Mest slitet på mitten= för högt tryck, Mest slitet på kanterna= för lågt.efter 2300 mil är det i princip dags att byta
Rekommenderat däcktryck från Michelin 4,5 till 4,7 bar fram 5,5 bar bakOm du menar att de är slitna så att det är anledningen till att byta, då syns det rätt bra om du har haft rätt lufttryck för dina llast- och körförhållanden. Mest slitet på mitten= för högt tryck, Mest slitet på kanterna= för lågt.
/Ingvar