• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medlemsavgift

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 2284

Guest
Är det inte lite tidigt att kräva medlemsavgift redan nu för 2009.
Vi som bytar från husbil till husvagn, får vi fortfarande vara med i klubben
Undrande Uno
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Medlemsavgift

Jag läste nog inte medlemsreglerna så noga men jag betalade ju i somras, gäller medlemsavgiften alltså bara under det året man har betalat in den?

Som jag sagt tidigare 100:- är inget att tjafsa om men det känns ju lite taskigt i så fall mot de som betalar i typ aug. Jag trodde nog att det gällde 1 år från inbetalning?

Mvh Niklas
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Medlemsavgift

3 § Medlemskap
Medlemskap kan beviljas fysisk person med intresse för husbilar. Ett medlemskap gäller enskild person eller familj som inbetalt de avgifter som årsmötet bestämt.
Medlemsavgift för nästkommande år skall betalas senast den 31 december innevarande år.​
Avgiften för nytt medlemskap registrerat efter den 31 oktober skall gälla även för det nästkommande året.
 
Senast redigerad av en moderator:
O

Oskar-543

Guest
Sv: Medlemsavgift

Hej

Har sendt Medlemsavgift for 2009 i Går inden det kom her på siden
og er jätte nöjet og det er den billigste Forening jag er medlem af
og får så meget for Pengene

:spinny::spinny::spinny::spinny::spinny::spinny: Erik
 
F

F.d. 25017

Guest
Sv: Medlemsavgift

Varför går styrelsen ut med alla dessa rödmarkerade meddelanden och epost om att betala årsavgiften redan nu 1/10 när den inte ska vara betald förrän den 31/12?

Är vi så dåliga på att betala? Nu har ni ju spillt allt krut att påminna längre fram när det redan lyser rött lång väg. Nu kommer ingen att reagera om ni inte lägger på ett riktigt stort fyrverkeri när det närmar sig datum då de flesta tänker skicka in sin medlemsavgift (som för övrigt är helt ok i storlek).

Jag antar att det är någon som halkat på tangentbordet och skickat ut det här av misstag. För så är det väl?

/Tommy L
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Medlemsavgift

Vill du slippa se det, så tryck på den lilla pilen till höger över den röda texten.
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Medlemsavgift

Trycker man på pilen försvinner också "Olästa inlägg" som jag tycker är en mycket bra funktion.

Mailet jag fick från Admin angående medlemsavgiften ger mig känslan att det nog inte var riktigt klart för ett utskick. Det var center, size och color... i Outlook presenterades det helt felaktigt. Det såg fruktansvärt ut.

/Knausen
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Medlemsavgift

Jag tycker det är bra att lägga ut det i tid ,eftersom de flesta betalar sina räkningar i slutet av månadern.
Missas det i okt så har man ju ändå tid på sig.
Sedan så är det många som drar söderut som kanske ej går in på sidan på flera månader,de kanske vill in på sidan när de kommit hem ngn gång under nästa vår. Vad händer då,jo kanske får vänta i ngr dagar.Då är det skönt att ha det betalat.
Jag tror att det är nog många som drar söderöver.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Medlemsavgift

Hej.

För mig räcker det att få en faktura med mail en månad innan förfallodag.
Medlemsavgiften skiljer sig inte från övriga räkningar.

Jag tror säkert att de som är på resande fot har ordnat med rutiner för att betala sina räkningar.

Osökt slår det mig att vi kanske är mycket dåliga på att betala in medlemsavgiften i tid eftersom detta slås upp så stort i forumet.

/Knausen
 
F

F.d. 25017

Guest
Sv: Medlemsavgift

Ragge 358

Jag tycker fortfarande att det känns överdrivet att slå på trumman så hårt nu och skicka ut epost full med HTML-kod 3 månader innan det är dags. Är det bankkrisen som spökar, är klubben orolig att inte få in sina pengar. :) Jag blev faktiskt orolig när jag läste brevet. - Hade jag glömt betala, var första tanken. :confused:

Det kunde gjorts lite smidigare med ett lite mindre uppseendeväckande brev och hemsida, om man nu vill påminna de som drar söderöver. Och varför ändra årtalet till rött redan nu. Det kan man väl vänta med till efter nyår. Så tycker jag!

Tommy L
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Medlemsavgift

Hej kanske ute o cyklar men en sådan här fråga riktas ju till webben, är det inte bättre att skicka frågan direkt till webben genom ett mail eller dylikt så dom kan avgöra eller komma med ett tillägg här på sidan :confused:

gurra
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Medlemsavgift

Är det inte lite tidigt att kräva medlemsavgift redan nu för 2009.

Hej Knausen Sådana här frågor menar jag. kommer ju en del ibland.
Har säkert ställt liknande själv någon gång
Jag tycker det blir trådar som bara finns till ingen nytta. Bättre om dom ställs direkt till webben så blir det raka puckar
Men som jag skrev innan kanske ute o cyklar

Ps Jag menar att med det kan Webben redigera om dom anser det lämpligare Ds

gurra
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Medlemsavgift

jag blev också förvånad, tänkte först att det skulle varit betalt redan innan september utgång, så jag glömmde i brådskan att skriva att det var för 2009 när jag betalade det nu på morgonen.
:)
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Medlemsavgift

Vad jag reagerade på var att det står att det är hög tid att betala om årtalet står i rött om man ska fortsätta att vara medlem nästa år. Trodde också att jag hade missat att betala något då jag tolkar "hög tid" som en betalningspåminnelse. Det hela är väl lite olyckligt formulerat då det är ett kvartal kvar på medlemsavgiften för 2008.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Medlemsavgift

Det är nog det jag menar Kölis, ser ut som en påminnelse man undrar ju som du säger:confused:
Bättre då om webben hinner ändra om dom tycker det ser fel ut.
Går ju fortast genom e-post från någon som reagerat, är det då tidigt på morgonen kanske inte så många hinner se (reagera) varvid trådar som denna inte upkommer.

Gurra
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Medlemsavgift

Jag tycker att det ser snyggare ut med 2008 som är grönt, medlemsavgiften är ju betald för 2008
:)
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Medlemsavgift

Ja jag blev också undrande och ställde mig frågan om årsmötet hade beslutat någon ändring.
En snabb koll i stadgarna visade att så inte är fallet för gamla medlemmar. Se inlägg nr 4.

Nog kan vi väl ventilera denna typ av frågor i forumet? Det är ju allmängiltigt och är säkert av ett visst intresse. För övrigt så har ju WebGunnar också vänligt svarat i tråden.

Jag drar mig till minnes alla inlägg i forumet angående medlemsinbetalning i slutet av förra året. Då skrevs det så skärmarna glödde...

/Knausen
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24284

Guest
Sv: Medlemsavgift

För min del ser jag det possitivt att jag fick denna "påminnelse" eftersom jag drar söderut om 8 dagar för att komma tillbaka maj nästa år. Nu slipper jag glömma bort att betala när jag förhoppningsvis har en massa trevliga göromål för mig i Grekland som pockar på min uppmärksamhet:wink: i december.
Skönt att ha fått iväg det lilla bidraget till en toppenklubb:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen