• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

medelålder på husbilsägare?

F

F.d. 25193

Guest
Sv: medelålder på husbilsägare?

då medelåldern ej spela någon roll men vi har inga barn utan att de är utflugna vi vill njuta av livet som det är ta dagen som den kommer:swoon:vit tackar för trevliga träffar som vi hade i ullared på baksidan av skolan i våras hoppas att vi möts ock kan ha trevligt igen. ju fler vi är] på[]våra träffar men träffats sent i livet, jag har fått lära mej dettahusbils liv underbart hasse yvonne
 
F

F.d. 5458

Guest
Sv: medelålder på husbilsägare?

Jag är 28år och har köpt mig en Hobby 595 årsm: 00 som jag är toknöjd med!

Har faktiskt haft en riktigt välvårdad vw buss i 5 år innan jag bytte upp mig, har alltid älskat friheten med husbil det e perfekt!
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: medelålder på husbilsägare?

då medelåldern ej spela någon roll men vi har inga barn utan att de är utflugna vi vill njuta av livet som det är ta dagen som den kommer:swoon:vit tackar för trevliga träffar som vi hade i ullared på baksidan av skolan i våras hoppas att vi möts ock kan ha trevligt igen. ju fler vi är] på[]våra träffar men träffats sent i livet, jag har fått lära mej dettahusbils liv underbart hasse yvonne
Hej på er vi stod ju grannar.
yvonne är handen OK nu?
Skulle vara kul med en ny träff eller hur?
Kramar på er.
2179:music-icon:
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: medelålder på husbilsägare?

varför skulle inte vi yngre ha råd att ha husbil??? Jag har haft husvagn sedan jag var 20, och har idag en husbil, inte den dyraste som finns men ändock en husbil, har inga barn och kommer inte heller att få några, pendlar till jobb ett antal mil varje dag och äger min bostad... jag är 32 och min sambo 20år gamla... (unga) eller vad ska vi kalla oss, eller ska vi köpa ett tält i stället???
Ja tycker ni det så slå till nu på rean.:wub::yes::twitcy:
2179
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Sv: medelålder på husbilsägare?

Hej Inger
Du kan nå mig på 0707 687 336.
mvh
Jan:yes:
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Sv: medelålder på husbilsägare?

Kurs i HLR trodde jag ingick som kurser i de flesta företagen (om man jobbar) sen att ändra livsstil är nog svårare än man tror .

Man har ju läst att jobbar man nätter så är man rejält i farozonen och man skall inte äta på nätterna .... Jag jobbar ständig natt inom industrin sedan 1988 minst 18 nätter /mån (+all förb.. övertid) och då skulle jag varit död sedan länge om man gick efter alla varningar .

Man har skrivit massor om olika hälsorisker... de flesta uppgifter man få läsa i så kallade dagstidningar har inte mycket relevans. Livsstil förändringar måste baseras på individuella riskprofiler, till detta krävs en professionell bedömning och därefter anpassad åtgärdsprogram.
Jag få bara gratulera att Du mår så bra efter många års nattarbete. Goda gener, ärftlighet spelar kanske stor roll i Ditt fall.:spinny:
Jan
 
F

F.d. 25193

Guest
Sv: medelålder på husbilsägare?

vilken tur att ni hörsammade min lilla fråga .vilken fest vi var på ock mså mycket trevliga människor vi mötte.Reidar min hand är relativt bra men måste ha lite hjälpmedel.annas är det bra vi pratar mycket om hur trevliga dagarna var.vi möts kanske framöver vi är mycket ute fiska har hittat ett paradis vid vildmarkscamping i skruv ligger utanför emmaboda.oj vad fina kort vi har sedan ivåras när vi träffades.:mcride:kram hasse yvonne
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: medelålder på husbilsägare?

Här i Spanien så ligger medelåldern av husbilsägare mycket lägre runt 35-40 år.
 
F

F.d. 7044

Guest
Sv: medelålder på husbilsägare?

Fyller 40 i år och sambon 44. Vi umgås gärna med trevliga personer oavsett ålder. På träffar har vi haft turen att "hitta" nya vänner såväl i vår ålder som äldre. Det vi med barn i bilen ibland önskar är att träffa fler medlemmar med barn i bilen (oavsett om det är egna, barnbarn eller andras barn).
:yes:
 
T

tompaline

Guest
Sv: medelålder på husbilsägare?

o ni "gamlingar" klagar att ni har så låg pension:)
det är väl när man jobbar man ska ha råd med prylar..
nää ni 40 talister har haft det bra,köpt billiga hus som skjutit i höjden och tjänat era
pengar på inflationen,nu får vi ungdommar slita (till 75 så vi får någon) så ni får er pension och kan åka runt i era dyra husbilar..

Vi 40-talister Knegade nog (trots allt snack) ....ganska bra.Vi var en av de
sista generationerna som hade en tuff barndom med ute dass, vatten att hämta
vid pumpen i snöväder. Kalla skol-lokaler kompisar som luktade fotogenkamin
om kläderna. (fråga någon äldre). Fick plugga extra på div,studieförbund Hjälpa till
hemma- Betala hemma om man jobbade x o bodde hemma trots att man fortfarande
pluggade .Men man fann sig i den tidens tillvaro utan knot. Man jobbade även 5
dagar i veckan Och även vi betalade skatt som gick till generationen före oss o dom
fick hyfsat bra pension. Vi klandrade dem icke, jag tror t.om. att dom hade/har det
bättre, en del av dem lever ju ännu. En sak som var bra var ju att det fanns mycket
jobb på 60-talet.Så har vi ju tagit hand om vår stackars barn som nu är 30-40år
välutbildade. Men dom behövde inte betala hemma eller hjälpa till för vi ville att
dom skulle få möjlighet att lägga all sin tid på studier o kompisar. O det känns BRA.
Nu har dom hus barn o fina bilar Vid 35 hade frugan o jag en gamal Volvo PV o vi
var nöjda bodde i hyreslägenhet. Ok nu har vi hus- ny bil+husbil (ingen bjässe).
Även jag tycker att grundpensionen är låg.Jag är utbildad verkstadsmekaniker
samt senare i livet utbildade mig till trafikpedagog. Har haft genomsnittliga bra
jobb men pensionen tycker jag dom blåst oss 40,talister på. Vi hjälpte till att bygga
det morderna Sverige. Det känns väl tryggt att många ungdomar väljer media-
linjen eller estet/teater musikpå gymnasiet nu(se.Idol2000 prog) dom ska ju fylla
till pensionskassorna också för dom som är födda före dem..hmmm. Ok man kan
ju vinkla o spekulera som man vill .Men nog jobbade vi alltid in i det sista..
...........................mvh Tommy
 
Senast redigerad av en moderator:

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: medelålder på husbilsägare?

Fyller 40 i år och sambon 44. Vi umgås gärna med trevliga personer oavsett ålder. På träffar har vi haft turen att "hitta" nya vänner såväl i vår ålder som äldre. Det vi med barn i bilen ibland önskar är att träffa fler medlemmar med barn i bilen (oavsett om det är egna, barnbarn eller andras barn).
:yes:
Kan bara hålla med..Skulle vara kul att träffa fler med barn i bilen...
Mvh Noynoy
 
Toppen