• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

medelålder på husbilsägare?

peppar

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2024
När man tittar på alla resebilder så verkar det som medelåldern på en husbilsägare ligger på
50-60 år här på forumet. Finns det husbilsägare i 20-40 årsåldern på forumet?
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: medelålder på husbilsägare?

Över 40 men under 50 och ser ut som 17 .

Vet inte om det finns statistik på olika åldersgrupper men man är inte äldre än nan känner sig och inte tittar jag på åldern på den jag pratar med .

Gott nytt år .
 
Senast ändrad:

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: medelålder på husbilsägare?

37 om ett par dagar
Man blir inte äldre än man gör sig!
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: medelålder på husbilsägare?

Det är trevligt med så stor åldersspridning bland oss, när jag själv började att köra med husvagn var jag 18 år, på den tiden var jag ganska ensamma under 50, efter några år kom så även blivande hustrun med, nu efter 35 år och många mil i ett större antal husvagnar så väntar vi på vår 5:e husbil. Tack vare hustruns eminenta kartläsning har vi också fått se en massa platser som vi inte visste fanns.

God fortsättning på det nya året.

:spinny:
 
F

F.d. 55416

Guest
Sv: medelålder på husbilsägare?

Jag är inte gammal jag heller fastän man fyller 60 idag.
Bara sinnet är ungt så skall det säkert gå bra. Det finns fortfarande massor att uppleva, hoppas bara man får lite mera fritid, det är ju inte lätt när man driver eget.
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: medelålder på husbilsägare?

Jag är inte gammal jag heller fastän man fyller 60 idag.
Bara sinnet är ungt så skall det säkert gå bra. Det finns fortfarande massor att uppleva, hoppas bara man får lite mera fritid, det är ju inte lätt när man driver eget.

Jag ber att få Gratulera. :music-icon:
 
Senast ändrad:
M

Matts Torebring

Guest
Sv: medelålder på husbilsägare?

Känner mig yngre än någonsin trots 64 i höst om jag får leva. När vi köpte vår första husbil 1999 sa den tokige säljaren, "Du är den yngste (52) som jag sålt en husbil till". Det är bara på foto som man inte ser ung ut längre.
Mvh Matts Torebring
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: medelålder på husbilsägare?

vi uppnår pensionsålder till sommaren..
(30+35)

Hej på Er ungdomar !
I mitt svar syftade jag på hur gamla de skulle vara vid 20-årsjubileet.
Mitt motto:"Lev lite långsammare, ni hinner ändå fram till slutet i tid".

God fortsättning
Peter
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: medelålder på husbilsägare?

Det här med ålder tycker jag bara är en siffra. Medger att det finns vissa fördelar med att ha samlat på sig några år. Gäller framförallt i trafiken där vi ju alla på forumet är ute o dräller. Ta t.ex. då dom fjuniga i sina gamla volvobilar har lärt sig vilka gator i bynn som har företräde då vet jag, i kraft av mina år, att högerregeln har upphört att gälla. Jag vet också att om en lastbil framför mig, som jag funderar på att köra om, inte kan hålla sin linje i körfältet utan växlar mellan smatterlinjen och mittlinjen så beror det på antingen mobiltelefonen, trötthet eller onykterhet. Den vetskapen gör att jag kanske blir några år äldre eftersom jag väntar lite tills han börjar köra rakt fram igen.

Jag tycker att jag håller mig i skaplig form också genom tennis 3 ggr i veckan och tror att jag kan spöa de flesta i klubben. (De äro ju så gamla).

Känns bra att kunna sticka upp här eftersom sannolikheten att jag behöver bevisa någonting är nästan obefintlig. Börjar också fundera på var jag skall göra av käppen vid uppkastet i serven.

Något som förvånar mig, som naturligtvis inte har med min utan med jordens ålder att göra, är att jag tycker att gravitationen ökar så smått.:santa-3-icon:

Dags att börja planera resorna 2011.
:mh4:
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: medelålder på husbilsägare?

Ålder, vad är det?
Ser detta som Alve skriver - bara en siffra. Det är hur man - och doktorn tycker att man känner sig som räknas. Man kan vara 70-80 år och fortfarande vara still going strong
Åldern sitter i själen- kanske också i nedärvna gener- och man är inte äldre än man gör och känner sig.
Själv går jag 2 ggr per år på läkarkontroll, dels för förnyelse av mitt flygcertifikat och gång nr 2 företagshälsovård.
Tror att dessa besök ger en bild av hälsotillstånd men man känner ju själv-förhoppningsvis- vad man tål och vet att med stigande ålder så är det synen som man skall vara mest uppmärksam på- som bilförare. Sedan kanske man också skall ta av sig hatten då man kör bil- för omgivningens skull.
Är just nu verkligen fundersam på detta med hälsa då två av mina kamrater inom en månad fått hjärtinfarkt - 53 och 63 år gamla - och det säger ju en del av vad vi har att vänta..........
Sammanfattningsvis så funderar jag på detta. Lev rövare. drick mycket vin,sov så lite som möjligt och tänk på att morgondagen kanske inte finns för en dag finns den inte heller.
Ser fram emot eventuella kommentare.....................
God fortsättning
Hälsningar Bror
 
Toppen