Prisvärda bilar. Man får dock vad man betalar för och det finns inte riktigt några genvägar. Bilarna byggs normalt på fiats draghuvud och sällan med större motorer än 130 hästar. Karossen är skruvad ihop och har inbakade träförsärkningar. Frigolitsandwich med trä i kanterna och sedan tätning med butyl förseglat med allu list som skruvas fast Bilarna saknar normalt rost skydd från fabriken. Chassit är sällan av maxityp vilket gör att det finns litet att tänka på avseende hållbarheten i bla. framhjulslager. En tysk kvalitetsbil utan trä i väggarna och byggd på M-B eller Iveco håller givetvis längre men kostar mycket mera i inköp. Andrahandsvärdet är dock också mycket högre och de går också att använda vintertid. Rätt använd och skött kan det säkert vara ett bra val från tidig vår till sen höst om man fukttestar varje år, rostskyddar samt kör försiktigt för om man krockar med ett frigolitbygge så är man tyvärr lika säker som i en flyttkartong. Hymer är de enda som krocktestar sina bilar och livet kan vara värt en investering i säkerhet.