• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

McLoui

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.535
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: McLoui

Hej!

Definitivt ett Mercedes chassie. Vad har hänt. Har den slagit runt eller krockat tro......
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: McLoui

Hejsan alla !
Man skall inte dömma ut något bara för det är en " billigare husbil" husbilen klarar säket vår, sommar, och höst ned till en -15º , Vad det gäller reglar i bilen så skull jag helst vilja ha stål reglar och inte trä... har typ kabe eller concorde sådant? stålreglar? Det kommer nog lika mycket fukt på dem som för andra. Ja ja nu kommer några att säga att plåten på utsidan är av aliminium och stål går inte ihop galvaniska strömmar men det finns anoder man kan sätta på utvalda ställen ,,, en liten tanke från mig bara
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.535
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: McLoui

Hej

Snacka om Cab...............:D


PS. Jag hoppas verkligen att ingen blev allvarligt skadad, även om det ser illa ut.
 
L

Lotta och Jan

Guest
Sv: McLoui

Vi är ett par som har kört en McLouise 04 som vi köpte ny och kört snart 6000 mil. Varje år till Italien och bara på sommaren. Om vi skulle köra på vintern så skulle vi ha en hb med isolerade tankar. Vi har inte haft några problem med vår husbil. Vi har kört över Alperna varje år och är mycket nöjda med vår Fiatbil. Allt är en fråga om kostnader. Vi vill inte lägga en mille på en bil, och då har vi en bra bil för pengarna vi betalade. Det är en Lagan 252. En lagom bil för 2 personer. Under 6 meter och med en lastförmåga på över 600 kg. /Jan o Liselotte i Ronneby:yes:
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: McLoui

Här finns ett exempel på hur bra eb riktigt bil klarar en kraschtest men också hur det kan gå för bilar som är mindre stadigt byggda Bilresterna kommer från Adria resp Knaus
 

Bilagor

  • Crash_Exsis_i(1).jpg
    Crash_Exsis_i(1).jpg
    22,7 KB · Visningar: 367
  • Unfall_1.jpg
    Unfall_1.jpg
    43,5 KB · Visningar: 364
  • Wohnmobilunfall_2_H_528914c.jpg
    Wohnmobilunfall_2_H_528914c.jpg
    22,2 KB · Visningar: 366

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.266
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: McLoui

Bara för info,
Concorde, Phoenix, och Niesmann, har inga reglar alls!
Karossen är självbärande.

Frankia har aluminiumreglar om jag minns rätt.

Kabe har träreglar, på husvagnarna är nedre regeln av plast, på husbilarna vet jag ej.

//
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: McLoui

Den här tråden handlade väl om Mc Louis ock inget annat. Nu är det väl på tiden att tråden tas bort frågan var ju om det var en fyrsäsongsbil. Inte en massa snack om krocktester ock bilder på andra husbilsmärken det skall tydligen spåra ur hellt totalt ibland. Snart törs väl inte folk fråga nått om husbilar på forumet utan att bli idiotförklarade. Förhoppnigsvis en glad ock nöjd Mc Louis ägare bara jag får hem våran nyinköpta bil. Alla vi har olika tycke ock smak ock tur är väl det.
Markko. :mh:
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: McLoui

För att slippa att bli misstolkad, som man ofta verkar bli här på HBK, så säger jag bara följande:

Vi är mycket stolta över att vara McLouis ägare och vi är mycket nöjda med vår bil och den har fungerat helt perfekt sedan köpet 2008.

Ock fler blir vi talade med en försäljare idag det har sålts några till nu i helgen.
kul att vi blir fler med en sån bra husbil ock förhoppninsvis blir vi fler i Mc Louis klubben.
En stolt Mc Louis ägare.

Markko & Tanja. :wub:
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: McLoui

Fler och fler blir vi hela tiden. Igår var vi ca. 100 medlemmar(tror att det var 107). Klubben statade under 2009, så på drygt ett år har vi hunnit bli så många. Det som väntar medlemmarna kan läsas på hemsidan mclouisklubben.se

ciao :spinny:
 
F

F.d. 17595

Guest
Sv: McLoui

mcLouis nya variant har inbyggd störtbåge mellan bo-/bildel, hur många helintegrerade husbilar har det?
 
Toppen